حقایقی درباره آمریکا

ایالت متحده آمریکا

حقایقی درباره آمریکا

آمریکا کشور اسرار آمیزی است که در هر گوشه آن پر از نکات شگفت انگیز می باشد . در این مقاله کوتاه سعی می کنیم تا نکات عمومی و خاص کشور بزرگ آمریکا را به شما معرفی کنیم .

آمریکا کشور پهناوری است که از سمتی در محاصره اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام قرار گرفته و در سمت های دیگر با کشور های کانادا و مکزیک هم مرز شده است . مساحت کلی کشور آمریکا برابر با ۹٫۸۲۶٫۶۷۵ کیلومتر مربع می باشد که آنرا در زمره یکی از بزرگترین کشور های جهان قرار داده . جالب است بدانید که آمریکا حدوداً نصف مساحت روسیه ، یک دهم مساحت قاره آفریقا را دارد بدین معنی که این کشور کمی از کشورهایی مانند چین و دو برابر اتحادیه اروپا می باشد.

جمعیت آمریکا مطابق با سرشماری سال ۲۰۱۳ برابر با ۳۱۶٫۴۳۸٫۶۰۱ نفر می باشد که ۲۰% آنرا سنین ۰-۱۴ سال ،  ۱۳٫۷% سنین ۱۵-۲۴ ، ۴۰٫۲% را سنین ۲۵-۵۴ سال ، ۱۲٫۳% را سنین ۵۵-۶۴  و ۱۳٫۹% را سنین ۶۵ سال به بالا تشکیل می دهد که این آمار حاکی از جوان بودن نسبی این کشور بزرگ است .  نرخ رشد جمعیت آمریکا نیز معادل با ۰٫۹% می باشد از این نظر ۱۲۴ کشور دنیا است .

کشوری به این وسعت و عظمت احتمالاً می توان تصور کرد که چه حجمی از انرژی را لازم داشته باشد. در حدود ۳٫۸۸۶ تریلیون کیلو وات تنها مصرف برق این کشور بزرگ است که البته حدود ۴٫۰۹۹ تریلیون کیلووات نیز تولید سالانه برق آمریکاست . پس می توان نتیجه گرفت که این کشور پهناور هیچگاه دچار خاموشی نخواهد شد لازم به ذکر است نه تنها تولید برق آن بیش از مصرف سرانه کشور است بلکه آنها قادر هستند تا سالانه بیش از ۵۶٫۲۶ بیلیون کیلووات را به کشور های دیگر صادر نمایند.  هرچقدر که در بحث انرژی الکتریسیته آمریکا کشوری موفق است اما در بحث سوخت های فسیلی مانند نفت دچار مشکل می باشد . آمریکا روزانه ۱۱٫۱۱ میلیون بشکه نفت خام تولید می کند که از این تعداد میزان ۴۱٫۶۴۰ بشکه را صادر می کند . از سوی دیگر به عنوان اولین وارد کننده جهان در زمینه نفت خام با مقدار ۹٫۲۱۳ میلیون بشکه در روز معرفی می شود.

 

یکی از موضوعات جالب در مورد آمریکا مربوط به خطوط تلفن این کشور پهناور است که با ۱۳۹ میلیون خط تلفن مقام دوم را جهان دارد. از لحاظ واگذاری خطوط تلفن همراه نیز آمریکا مقام سوم را در جهان دارد که این تعداد طبق شمارش سال ۲۰۱۲ برابر با ۳۱۰ میلیون بود. در واقع ایالات متحده یکی از کشورهایی است که بالاترین تکنولوژی را در سیستم ارتباطی دارا می باشد و با استفاده از خطوط فیبر نوری ، کابل های مسی و ماهواره به انتقال تماس های شهروندانش می پردازد . در زمینه اینترنت اما آمریکا با ۵۰۵ میلیون وب سایت اینترنتی ، مقام اول را در جهان کسب کرده و با ۲۴۵ میلیون کاربر اینترنت بعد از چین در مقام دوم قرار گرفته که این نشان دهنده گسترش تکنولوژی اینترنت در این کشور می باشد.

در قسمت حمل و نقل عمومی و در بخش حمل و نقل هوایی ، آمریکا با ۱۳٫۵۱۳ فرودگاه دارای بیشترین فرودگاه در دنیا می باشد. این تعداد فرودگاه با ۵٫۰۵۴ باند که بیش از ۱۸۹ آن بالای ۳ کیلومتر هستند قادر به میلیونها مسافر به نقاط دور آمریکا می باشند. در بخش حمل و نقل ریلی نیز آمریکا بهترین کشور جهان است . آنها ۲۲۴٫۷۹۲ کیلومتر ریل دارند که تمام آنها از استاندارد های جدید تبعیت می کنند. آمریکا با ۶٫۵۸۶٫۶۱۰ کیلومتر جاده بازهم مقام اول را در صنعت حمل و نقل جاده ای به خود اختصاص می دهد.

شاید آمریکا فرای همه این امکانات ، تجهیزات ، استاندارها و تکنولوژی ها به خاطر یک مورد خیلی مطرح باشد و آن ارتش و نیروی نظامی این کشور می باشد . ایالات متحده دارای ۷۳٫۲۷۰٫۰۴۳ نفر نیروی نظامی بین ۱۶-۴۹ سال مرد و ۷۱٫۹۴۱٫۹۶۹ نیروی نظامی خانوم دارد که حدود ۱۲۰ میلیون نفر آنها درحال سرویس می باشند. بخش های نظامی آمریکا شامل : نیروی زمینی ، نیروی دریایی ، نیروی هوایی و گارد ساحلی می باشند.

آمریکا کشوری است از بهترین و جدید ترین امکانات که فضای خیلی خوبی را برای پیشرفت و ترقی در آن ایجاد می نماید بیخود نیست که همه ساله میلیون ها نفر قصد سفر و اقامت در این کشور را دارند. همچنین از نظر علم و دانش نیز در سطح بسیار بالایی قرار گرفته که سالانه تعداد بالایی درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا دریافت می نماید.

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X