راهنمای تکمیل فرم DS-260

گرین کارت آمریکا

به طور کلی فرم DS260 مخصوص متقاضیان ویزای مهاجرتی آمریکا است. برای اخذ هر نوع ویزای مهاجرتی آمریکا مانند ویزای لاتاری یا ویزای خانوادگی یا ویزای نخبگان آمریکا باید فرم DS-260 را به صورت الکترونیکی تکمیل و ارسال کنید.

اگر یک برنده لاتاری گرین کارت باشید در حالت عادی برای دریافت ویزای تنوع نژادی ( ویزای دایورسیتی ) از ابتدای ثبت نام تا انتهای دریافت ویزا حداقل باید دو فرم را به صورت الکترونیکی تکمیل و ارسال کند.

اولین فرم که فرم مخصوص ثبت نام اولیه لاتاری است DS-5501 است که توضیحات آن در بخش مربوط موجود است. اما دومین فرم، فرم DS-260 می باشد. یک برنده لاتاری در این فرم چندین بخش متفاوت خواهد دید که در این مقاله به راهنمایی یا آموزش تکمیل فرم DS-260 خواهیم پرداخت.

.

بخش های فرم DS-260

 

  • اطلاعات مربوط به محل ملاقات و سفارت تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری با این بخش آغاز می شود. در این صفحه می توانید سفارت اعلام شده به شما را تغییر دهید و یا تایید کنید. توافق نامه را امضا میکنید و وارد مرحله بعد میشوید. امضای توافقنامه به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد.

 

  • اطلاعات هویتی برنده لاتاری
    یکی از بخش های مهم تکمیل فرم DS260 تکمیل اطلاعات هویتی برندگان لاتاری است. اطلاعات هویتی فارسی مطابق شناسنامه و اطلاعات هویتی انگلیسی مطابق پاسپورت برنده لاتاری باید تکمیل شود. ملیت فعلی یا ملیت های دیگر شما و تاریخ تولد و … را در این صفحه باید وارد کنید.

 

  • آدرس برنده لاتاری
    وقت گیر ترین بخش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری اینجاست. مخصوصا برای کسانی که دائما در حال جابجایی هستند. کیس هایی به ما مراجعه کردند که هر سال در یک کشور زندگی میکردند. اظهار محل زندگی برنده لاتاری از ۱۶ سالگی تا کنون به تفکیک و در بخشی دیگر اطلاعات محل زندگی مورد نظر شما در ایالات متحده آمریکا و آدرس محلی که باید گرین کارت را در آنجا دریافت کنید. در وارد کردن اطلاعات دقت کنید که هر محلی که شما در آن اقامت داشتید حتی برای یک ماه باید ذکر شود. البته از ذکر مسافرت ها و احیانا اقامت های بسیار کوتاه مانند اقامت در یک هتل، خوابگاه دانشگاه، محل خدمت سربازی و … خودداری کنید. همچنین در این قسمت از شما شماره تلفن شخصی و شماره محل کار و آدرس ایمیل نیز پرسیده می شود.
    شبکه های اجتماعی که در پنج سال اخیر از آنها استفاده نموده اید نیز باید در این صفحه وارد شوند. (شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و … دقت داشته باشید که تلگرام، واتس اپ و … جزء پیام رسان ها هستند نه شبکه اجتماعی).

 

  • اطلاعات هویتی و آدرس اعضای خانواده برنده لاتاری
    در تکمیل فرم DS-260 اطلاعات اعضای خانوادتان را نیز باید وارد کنید. در این بخش اطلاعات هویتی و آدرس تمام اعضای خانواده از جمله پدر، مادر، همسر فعلی، همسر سابق، فرزندان شامل تمامی فرزندان بیولوژیکی، فرزند خوانده، …  را وارد میکنید. در وارد کردن این اطلاعات بسیار دقت کنید. بی احتیاطی یا حدس و گمان ممکن است در آینده برای شما دردسر هایی حتی در حد مجازات در خاک امریکا در پی داشته باشد.

 

  • اطلاعات سفرهای قبلی به آمریکا
    تکمیل این بخش از فرم DS-260 مربوط به سفرهای گذشته شما به آمریکا، ویزا های دریافتی آمریکا، انواع ویزای دریافتی از سفارت یا کنسول آمریکا، دلیل رد شدن تقاضای ویزا توسط شما و مسائل مشابه است.

 

  • اطلاعات شغلی و تحصیلی برنده لاتاری
    تکمیل این بخش از فرم DS-260 مربوط به اطلاعات تحصیلی شما شامل تمامی مراحل تحصیل شماست از آکادمیک تا غیر آکادمیک. در بخش اطلاعات شغلی بسیار دقت کنید. اگر شغل شما در لیست مشاغل onetonline.com با امتیاز SVP بزرگتر از ۷ و امتیاز Job Zone بالای ۴ باید تشریحی از شغلتان را در فرم اظهار کنید. همچنین در این قسمت شغل هایی که در سال های گذشته داشته این نیز باید ذکر شود. مدارک تحصیلی که اخذ کرده اید از دیپلم به بالا باید در فرم ذکر شود. سایر اطلاعاتی نیز در این قسمت از شما پرسیده می شود که شامل سفرهایی که در پنج سال اخیر داشته اید و اینکه به چه زبان هایی می توانید صحبت کنید، می باشد.

 

  • سوالات امنیتی و حفاظتی
    یک برنده لاتاری حساسترین قسمت فرم DS-260 را در بخش Security and Background خواهد دید. هشدار میدهم که کوچکترین اشتباه در این بخش مساویست با از دست دادن ویزا. سوالات صریح و واضح و پاسخ های دو گزینه ای هستند، بله یا خیر. این سوالاتی که از شما پرسیده می شود خیلی حساس و مهم هستند و اگر به این سوالات اشتباه پاسخ دهید ممکن است برای همیشه از ورود شما به خاک آمریکا جلوگیری شود. بیشتر سوالات مربوط به مسائل تروریستی، آدم ربایی، پول شویی و … می باشد.

 

  • اطلاعات کد ملی ( Social Security Number ) و صدور آن
    پایان تکمیل فرم DS-260 در این بخش است. برندگان لاتاری سه سوال پاسخ میدهند. دو سوال اول مربوط به شماره تامین اجتماعی (Social Security Number) و سومی مربوط به ارسال اطلاعات شما به سازمان امنیت ملی داخلی ایالات متحده آمریکاست.

.

اشتباه در تکمیل فرم DS-260

 

در تکمیل فرم DS-5501 ممکن است دو نوع اشتباه داشته باشید. برخی از اشتباهات غیر قابل اصلاح بوده و حتی پس از برنده شدن به عدم دریافت ویزا می انجامد. اما برخی اشتباهات در هنگام تکمیل فرم DS-260 قابل اصلاح خواهد بود. حال اشتباهات فرم DS-260 را بررسی میکنیم. در تکمیل فرم DS-260 شما حق اشتباه ندارید. چه کوچک چه بزرگ. به هر تقدیر بدانید که فرم DS-260 پس از امضا کردن و ارسال الکترونیکی قابل آنلاک کردن است. اما به شما موکدا توصیه میکنیم اگر کیس شما کارنت شده و شماره کیس شما نسبتا بالاست به هیچ عنوان ریسک آنلاک کردن فرم DS-260 را نکنید زیرا آنلاک کردن فرم DS-260 باعث به تعویق افتادن وقت مصاحبه خواهد شد و با توجه به محدودیت زمانی و البته تعداد کمتر ویزا نسبت به تعداد برنده ها احتمال از دست دادن ویزا برای شما بسیار بالا میرود.

3 نظرات

  • تاجیک

    10 تیر 1397 - 12:01 ق.ظ

    با سلام.دو سوال خدمتتان داشتم ۱- در فرم ds-260 شهر محل تولد را اشتباه نوشتم و ارسال کردم با توجه به اینکه شهر محل تولد در پاسپورت هم نوشته شده ایا باید فرم را انلاک کنم.کیس نامبر بنده ۹۷۰۰ می باشد؟ ۲-برای انلاک کردن فقط خودم باید ایمیل بزنم یا هر کسی یا شرکتی که که کیس نامبر و تاریخ تولدم را بداند می تواند ایمیل برای انلاک کردن فرمم بزند؟

  • بیتا

    1 تیر 1398 - 10:39 ب.ظ

    مهلت ارسال فرم تا چه تاریخی هست؟

  • مهسااااا

    31 شهریور 1398 - 2:48 ب.ظ

    سلام من آخر فرم به مشکل برخوردم .از من شماره پرونده kcc میخواد چه شماره ای هست ؟

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X