راهنمای ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا

برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا راحت ترین و کم هزینه ترین روش مهاجرت به آمریکا است. برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری آمریکا که هر سال برگزار می‌شود، نیاز به شرایط خیلی خاصی نخواهید داشت و تقریبا همه افراد می‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند. برندگان هر دوره از لاتاری آمریکا پس از دریافت ویزای لاتاری، می‌توانند همراه با خانواده خود (یعنی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال مجردشان) وارد کشور آمریکا شوند و ضمن زندگی همیشگی در کشور آمریکا، از امتیازات شهروندان آمریکایی همچون کار و تحصیل در آمریکا بهره‌مند شوند.

نام صحیح برنامه قرعه کشی گرین کارت ( کارت اقامت دائم ایالات متحده آمریکا ) که در ایران به لاتاری گرین کارت مشهور است، “قرعه کشی ویزای گوناگونی” است که در زبان انگلیسی DV Lottery یا Diversity visa lottery program واژه صحیح آن است. برنامه ویزای دایورسیتی بر مبنای S201 تا S204 قانون ملی و مهاجرت سال ۱۹۹۰ پایه ریزی شده است. به بیان ساده تر لاتاری گرین کارت یک قرعه کشی است که هر سال توسط کنتاکی کونسولار امریکا انجام میشود و از میان متقاضیان به ۵۵۰۰۰ نفر ویزای اقامت دائم داده میشود.

لاتاری امسال (سال 1403) ، Dv lottery program 2026 یا لاتاری 2026 آمریکا  از  12 مهرماه آغاز خواهد شد. در این پست  قصد داریم درباره نحوه ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا ، زمان ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا ، شرایط ثبت نام در لاتاری 2026 آمریکا ، مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا و هزینه ثبت نام در لاتاری 2026 آمریکا توضیحات کامل و دقیقی را ارائه دهیم.

در این مقاله قصد داریم همه سوالات شما را در زمینه ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا پاسخ دهیم. و همچنین مسائلی همچون افزایش شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا و ثبت نام لاتاری 2026 بدون پاسپورت و شرایط عکس لاتاری و .. را مورد بحث قرار دهیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

 

دفتر خدمات مهاجرتی ایران دی وی با ۱7 سال سابقه در ثبت نام لاتاری با بیش از ۱۰۰۰۰ کیس موفق و بکار گیری افراد متخصص در اموری همچون ثبت‌نام لاتاری ، مشاوره برندگان لاتاری ، اخذ ویزای توریستی آمریکا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا و مشاوره برای اخذ اقامت دائم آمریکا است. از همین الان می‌توانید از طریق فرم ثبت نام لاتاری ایران دیوی به صورت آنلاین در لاتاری ۲۰۲6 آمریکا ثبت نام کنید. برای دریافت وقت ثبت نام حضوری لاتاری در ایران دی وی و استفاده از خدمات عکاسی لاتاری می‌توانید از سامانه رزرو وقت حضوری ثبت نام لاتاری نوبت بگیرید. از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۴۱۶۴۴۵۶ نیز می‌توانید با ایران دی وی تماس بگیرید.

 

امسال نیز قرعه کشی گرین کارت 2026 طبق برنامه انجام میگیرد

بر اسال بند ۲۰۳ (c) قانون ملیت و مهاجرت آمریکا (INA) برنامه اعطای ویزا از طریق شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا موسوم به لاتاری گرین کارت امسال نیز انجام میشود. مطابق معمول، امسال نیز به ۵۰٫۰۰۰ نفر برنده لاتاری ویزای اقامت دائم آمریکا تعلق میگیرد.

افرادی که در این قرعه کشی برنده میشوند، بایستی واجد شرایط دریافت ویزای دایورسیتی باشند. وزارت امور خارجه آمریکا برندگان را به صورت تصادفی یا رندوم و توسط برنامه های کامپیوتری انتخاب میکند. این قرعه کشی برای کشورهایی که هر سال به عنوان کشورهای مجاز معرفی میشوند برگزار میشود. هر کشوری ۷% مجموع ویزاهای صادره را دریافت میکند که معادل ۳,۵۰۰ ویزا است.

 

درباره لاتاری آمریکا

قبل از شروع بحث راجع به نحوه ثبت نام لاتاری ۲۰۲6 بهتر است در مورد فلسفه برگزاری لاتاری آمریکا و اینکه چرا دولت آمریکا هر ساله به تعدادی از مردم جهان و از روی شانس ویزای آمریکا را میدهد صحبت کنیم. کشور آمریکا متشکل از بسیاری از نژاد های مختلف میباشد. اولین بار اروپای ها بودند که پس از اخراج سرخپوستان بومی در آمریکا مسقر شدند.پس از پیشرفت چشم گیر آمریکا و تقاضای کار در این کشور بسیار افزایش پیدا کرد بنابراین مردم بسیار زیادی از نژادهای گوناگون همچون چینی، هندی و سیاه‌ پوستان به اجبار یا اختیار خود وارد آمریکا شدند.

به این دلیل که نژاد های مختلفی در آمریکا ساکن هستند، تعادل نژادی در این کشور از اهمیت بسیار زیادی دارد و دولت آمریکا برنامه های تشویقی مهاجرتی برای نژادهایی در نظر گرفته است که در آمریکا از جمعیت کمتری برخوردار هستند.برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا یکی از همین برنامه های تشویقی است که هر سال برگزار می‌شود.

در هر برنامه لاتاری آمریکا، تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی یا DV برای نژادهای مختلف مردم جهان در نظر گرفته می‌شود و برای تقسیم عادلانه ویزاهای تنوع نژادی میان مردم جهان از یک سیستم قرعه کشی یا لاتاری استفاده می‌شود. پس از ثبت نام در لاتاری برای دریافت ویزای تنوع نژادی آمریکا فقط به شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری نیاز دارید و احتیاج به داشتن شرایط خاص و ویژه نخواهید داشت.

البته برای ثبت نام در لاتاری آمریکا نیاز به رعایت شرایط ثبت نام در لاتاری دارید که شرایط چندان سختی نیست و در ادامه آن را توضیح خواهیم داد، اما در صورت ثبت نام صحیح در لاتاری و برنده شدن در لاتاری آمریکا، برای دریافت ویزای تنوع نژادی هیچ شرایط خاصی وجود ندارد و برندگان لاتاری پس از اخذ ویزا می‌توانند وارد آمریکا شوند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

 

ثبت نام لاتاری آمریکا

خب تا الان متوجه شدید که برای گرفت گرین کارت آمریکا فقط به شانس احتیاج دارید پس چرا شانس خودتون را امتحان نمیکنید ؟ تقریبا همه افراد ثبت نام در لاتاری آمریکا را دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هر سال شانس خود را برای مهاجرت بدون دردسر به آمریکا با با ثبت نام در لاتاری آمریکا امتحان کنید. با شرکت در قرعه کشی لاتاری چیز خاصی از دست نخواهید نداد، اما در صورت برنده شدن امتیاز بزرگ زندگی و اقامت در آمریکا را به دست خواهید آورد.

اگر شما هم جز علاقه مندان به مهاجرت و زندگی در آمریکا هستید ، ثبت نام لاتاری 1403 یا ۲۰۲6 آمریکا را از دست ندهند و حتما شانس خود را در لاتاری امسال آمریکا امتحان نمایند. شما میتوانید ثبت نام خودتون رو در سایت اصلی ثبت نام و یا از طریق موسسه ایران دی وی انجام دهید . در ادامه مقاله نحوه ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۴ آمریکا ، شرایط و هزینه آن را توضیح خواهیم داد و به تمام سوالات شما در زمینه ثبت نام لاتاری آمریکا پاسخ خواهیم داد.

 

دستورالعمل ثبت نام لاتاری 1403 یا 2026

دستورالعمل ثبت نام در هر برنامه لاتاری آمریکا، معمولا چند روز قبل از شروع رسمی زمان ثبت نام لاتاری منتشر می‌شود و در آن بیان می‌شود که متولدین کدام کشورها اجازه ثبت نام در لاتاری را دارند، تاریخ قطعی ثبت نام لاتاری در چه زمانی شروع می‌شود و برای ثبت نام در لاتاری نیاز به چه مدارکی است. دستورالعمل رسمی ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا نیز منتشر شده و تنها تغییر نسبت به دوره های قبل الزام داشتن پاسپورت معتبر حذف شده است بنابراین کسانی که موقع ثبت نام لاتاری پاسپورت ندارند هم میتوانند در لاتاری شرکت کنند .

 

زمان آغاز ثبت نام لاتاری  :

تاریخ دقیق شروع ثبت نام لاتاری ۲۰۲6 از 5 اکتبر 2024 ( 13 مهر ماه 1403) خواهد بود . مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲6 آمریکا نیز  ۳۳ روز خواهد بود و تا 8 نوامبر 2024 (17 آبان 1403) ادامه خواهد داشت . حتما به این نکته دقت کنید که برای شرکت در قرعه کشی لاتاری آمریکا باید در مدت زمانی مشخص شده ثبت نام خود را تکمیل کنید، چرا که مهلت ثبت نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و در صورت از دست دادن این مهلت، باید تا سال بعد صبر کنید. در ادامه می‌توانید جدول مقایسه زمان ثبت نام لاتاری در سال های گذشته را مشاهده کنید.

 

مقایسه زمان ثبت نام لاتاری در سال های گذشته

در جدول زیر یکه نکته مهم وجود دارد. سالی که در انتهای نام هر برنامه لاتاری آمریکا آورده می‌شود، سال مالی است که در آن برنامه لاتاری برای همیشه به پایان خواهد رسید. به طور مثال همانطور که در جدول زیر می‌بینید، ثبت نام برنامه لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا در سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود، نتیجه لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا در سال ۲۰۲۲ اعلام می‌شود و پرونده برندگان لاتاری ۲۰۲۳، در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ برای همیشه بسته خواهد شد.

نام برنامه لاتاری آمریکا

تاریخ شروع ثبت نام لاتاری

مهلت ثبت نام لاتاری

(تاریخ پایان ثبت نام)

زمان اعلام نتایج

تاریخ بسته شدن پرونده لاتاری

لاتاری ۲۰۱۹ آمریکا

۳ اکتبر ۲۰۱۷

۲۲ نوامبر ۲۰۱۷

می ۲۰۱۸

۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹

لاتاری ۲۰۲۰ آمریکا

۳ اکتبر ۲۰۱۸

۰۶ نوامبر ۲۰۱۸

می ۲۰۱۹

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰

لاتاری ۲۰۲۱ آمریکا

۲ اکتبر ۲۰۱۹

۰۵ نوامبر ۲۰۱۹

می ۲۰۲۰

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱

لاتاری ۲۰۲۲ آمریکا

۷ اکتبر ۲۰۲۰

۱۰ نوامبر ۲۰۲۰

می ۲۰۲۱

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲

لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا

۶ اکتبر ۲۰۲۱
(۱۴مهر ۱۴۰۰)

۰۹ نوامبر ۲۰۲۱
(۱۸ آبان ۱۴۰۰)

می ۲۰۲۲

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳

 

در صورت هرگونه تغییر در زمان ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ از طریق صفحه اینستاگرام ایران دی وی  ویا کانال تلگرام ایران دی وی اطلاع رسانی خواهد شد و مطالب نوشته شده در این مقاله نیز به روز رسانی خواهد شد. البته متقاضیان ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا که قصد دارند از خدمات ایران دی وی برای ثبت نام در لاتاری استفاده کنند، نیازی به صبر کردن تا زمان شروع ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ ندارند و می‌توانند از همین الان به وسیله فرم آنلاین سایت ایران دی وی، ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را به انجام رسانند.

 

زمانبندی مراحل برنامه لاتاری گرین کارت

جدول زیر اطلاعات زمانبندی مربوط به مراحل برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا از زمان ثبت نام در لاتاری تا قبولی، تهیه مدارک و حضور در سفارت و اخذ ویزا را ارائه میدهد:

 

شرح زمانبندی لاتاری تاریخ میلادی تاریخ شمسی مهلت
ثبت نام لاتاری 5 اکتبر تا 8 نوامبر ۱3 مهر تا ۱7 آبان ۳۳ روز
چک نتایج لاتاری ۱ می تا ۳۰ سپتامبر سال بعد در آن دوره ۱۵ اردیبهشت تا ۸ مهر سال بعد در آن دوره ۱۶ ماه
ارسال دعوتنامه اولین دوره برای مصاحبه برندگان اواسط آگوست اواخر مرداد —–
انجام اولین نوبت مصاحبه برندگان اواسط اکتبر اواخر مهر —–
آخرین مهلت صدور ویزا ۳۰ سپتامبر سال بعد در آن دوره ۸ مهر سال بعد در آن دوره —–

.

شرایط کلی ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ :

برای ثبت نام در لاتاری نیاز به داشتن شرایط خاص و پیچیده ای ندارید و همانطور که در ادامه خواهید خواند، شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا بسیار ساده است و بسیار از افراد می‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند. از جمله شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • مدرک تحصیلی شما باید حداقل دیپلم باشد. در ایران دیپلم نظام قدیم ۱۲ سال بوده و نظام جدید با پیش دانشگاهی کامل میشود.
  • در صورت نداشتن مدرک دیپلم، داشتن دو سال سابقه کاری طی ۵ سال گذشته که نیاز به دو سال آموزش داشته باشد. این شغل باید در رده شغلی ۴ بوده و دارای SVP بین ۷ تا ۸ باشد. اطلاعات بیشتر در رابطه با احراز شرایط شغلی شرکت در لاتاری را میتوانید در این صفحه مطالعه کنید.
  • متقاضی باید متولد یکی از کشورهای مجاز باشد. (متولدین ایران در این دوره نیز مجاز به ثبت نام هستند)
  • ثبت اطلاعات کلیه اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال الزامیست.
  • یک قطعه عکس ۵ در ۵ (۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل) برای متقاضی و اعضای خانواده تهیه شود. برای تهیه این عکس بهتر از به عکاسی های معتبر مراجلعه کنید. (مطالعه جزئیات شرایط عکس لاتاری)

 

 

محل تولد شما باید در کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد

 اتباع کشورهایی که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ مهاجرت به آمریکا داشتند مجاز به شرکت در لاتاری نیستند. بنابراین اشخاصی که در کشورهایی همچون هند متولد شده‌اند، اجازه ثبت نام در لاتاری آمریکا را ندارند. خوشبختانه ایران و افغانستان جز کشورهایی است که متولدین آن می‌توانند در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنند. توجه کنید که ملاک برای ثبت نام در لاتاری، محل تولد متقاضی است. بنابراین چنانچه شخصی در کشورهای مجاز همچون ایران متولد شده باشد، اما اقامت یا حتی پاسپورت کشور دیگر را داشته باشد ، مشکلی برای ثبت نام در لاتاری نخواهد داشت.

 

شرط سنی لاتاری گرین کارت

ثبت نام لاتاری گرین کارت چالشی جالب بین ایرانیان شده است، به این ترتیب که عده ای بسیار نگران از انجام صحیح آن هستند و عده ای دیگر بدون دقت به هیچ موضوع خاصی اقدام به ثبت تقاضا میکنند و سالیان سال است که این کار را تکرار میکنند. اما عمدتا حتی متوجه نمیشوند که اصلا در قرعه کشی وارد نمیشوند.

 

آیا محدودیت سنی وجود دارد؟

در قوانین مهاجرتی ایالات متحده امریکا برای تقاضای این نوع ویزا ( ویزای دایورسیتی) در واقع هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. یعنی حتی کوکد یک ساله هم میتواند متقاضی این ویزا باشد. اما نکته دیگری در بندی دیگر مطرح شده است که سن وابسته به آن است. حد اقل دارا بودن دیپلم دبیرستان یا دوسال سابقه کار در ۵ سال گذشته بر اساس ظوابط اداره کار ایالات متحده ما را به این نتیجه میرساند که سن وابسته به تحصیلات اهمیت پیدا میکند.

تاکید میکنیم که اگر فرد ۱۴ ساله ای توانسته باشد معادل دیپلم دبیرستان را اخذ کند، میتواند متقاضی مستقل این وایزا باشد

 

افراد بالای ۲۱ سال

نکته مهمی که در باره سن وجود دارد این است که هر شخص زیر ۲۱ سال و مجرد میتواند به عنوان فرزند در فرم تقاضای پدر یا مادرش نام نویسی کند. این حضور به عنوان فرزندهیچ تداخلی با ثبت تقاضای انفرادی نخواهد داشت و فقط شانس متقاضی را افزایش میدهد. به این ترتیب که یک دختر ۱۹ ساله با مدرک دیپلم دوازده ساله میتواند هم شخصا یک تقاضای شرکت در لاتاری گرین کارت داشته باشد و هم در ثبت نام لاتاری پدر و هم در ثبت نام لاتاری مادر به عنوان همراه آنها حضور داشته باشد. به هر تقدیر در صورت برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴ ، این شخص در لیست ویزا قرار خواهد داشت.

 

 

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا باید در زمان ثبت نام، حداقل تحصیلاتی معادل دیپلم آمریکا داشته باشید.

شرط تحصیل که یکی از مهمترین شرایط برای شرکت در لاتاری گرین کارت یا همان ثبت نام لاتاری است بر خلاف اطلاعات عموم مردم کمی پیچیدگی دارد و آن پیچیدگی اینجا مطرح میشود که در هنگام ثبت نام گزینه دیپلم در فرم تقاضا وجود ندارد. نکته مهم اینجاست که فرم های تقاضای ویزای در هر کشوری بر اساس قوانین همان کشور تهیه میشوند و انتظار میرود که بر اساس قوانین همان کشور نیز تکمیل شوند.

 

معادل سازی مدارک تحصیلی

اینجا این سوال پیش می آید که مدرک دیپلم شما نظام قدیم است یا جدید، فنی حرفه ای است یا دبیرستانی یا کاردانش! بسته به مدرک تحصیلی شما شرایط متفاوتی پیش روی شماست. کسی که وارد دانشگاه شده است چگونه باید فرم پر کند؟ کسی که فوق دکترا دارید یا یک پزشک با مدرک دکتری تخصصی که هیچ معادلی در فرم تقاضا برایش وجود ندارد باید چه کند؟

پیش از ثبت نام لاتاری، نسبت به ترجمه مدارکتان و معادل سازی اقدام کنید، اما به صورت کلی معادل سازی اینچنین خواهد بود :

مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی نظام جدید معادل دیپلم آمریکا
مدرک فوق دیپلم و لیسانس معادل university degree
مدرک فوق لیسانسن معادل advanced degree
مدرک دکترا یا PHD معادل Doctorate degree

 

اطلاعات نادرست درباره مدرک تحصیلی

دو گروه اشتباه در هنگام تکمیل فرم ثبت نام وجود دارد. بخشی در پروسه ثبت نام لاتاری حیاتی هستند. تحصیلات نیز یکی از اینهاست. در صورتی که اعلام کردید دیپلم دارید وسپس در اردیبهشت سال بعد از برندگان لاتاری گرین کارت بودید، دقت کنید که باید و باید بتوانید مدرک دیپلم معادلتان را به افسر سفارت ارائه کنید. در غیر این صورت شما reject خواهید شد. در باره مدرک تحصیلی در ثبت نام لاتاری اصلا بی دقتی نکنید

 

 

 

شرایط شغلی ثبت نام لاتاری گرین کارت ۲۰۲۴

 مطالعه این بخش مناسب برای کسانی است که مدرک دیپلم ندارند و قصد شرکت در لاتاری گرین کارت را دارند.. پس اگر مدرک دیپلم دبیرستان را دارید نیاز به مطالعه این بخش نخواهید داشت.

مشاغل قابل قبول در ثبت نام لاتاری

اگر مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر ندارید، شانس دیگری برای ثبت نام لاتاری خواهید داشت و آن هم داشتن مشاغل خاصد به مدت دو سال در پنج سال گذشته است که البته لیست این مشاغل را از وبسایت رسمی اداره کار ایالات متحده امریکا میتوانید مشاهده کنید.

https://www.onetonline.org

 

آیا شغل من در این لیست قرار دارد؟

برای اینکه بفهمیم شغل مورد نظر شما در لیست این مشاغل خاص قرار داردن کافیست به سایت O*NET OnLine بروید و شغلتان را به زبان انگلیسی در بخش جستجو آن وبسایت جستجو کنید. پس از آن لیستی از مشاغل مربوط به کلمه کلیدی شما ظاهر میشود که شما در بین آنها شغل خودتان یا نزدیکترین به شغلتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما graphic designer را جستجو کردیم و روی اولین گزینه یعنی Graphic designers کلیک میکنیم.
در صفحه جدید شرحی کامل از شغل مورد نظر یافت میشود. وظایف، ابزار و تکنولوژی، دانش مورد نیاز آن شغل, مهارت های مورد نیاز آن شغل, توان مندیهای فرد شاغل و فعالیت های شغلی روزانه و سایر اطلاعات آن شغل را در این صفحه خواهید دید. در انتها بخشی وجود دارد که تیتر Job Zone دارد. در این بخش گزینه title باید بالای Job Zone Four یا خود Job Zone Four باشد و البته SVP Range باید بین ۷ تا ۱۰ باشد. در این صورت این شغل میتواند مشکل تحصیل شمارا حل کند.

 

آیا داشتن شغل در Job Zone 4 و تحصیلات دانشگاهی هردو نیاز است؟

داشتن صرفا یکی از این دو برای ثبت تقاضای لاتاری گرین کارت کافیست. یا حداقل مدرک دیپلم دبیرستان و یا داشتن شغلی که دو سال در پنج سال گذشته در آن شغل شاغل بوده باشید به شرطی که آن شغل در Job Zone Four و یا بالاتر قرار داشته باشد و SVP آن بیش از ۷ باشد.

 

 

 

آیا داشتن جاب آفر یا اسپانسر از شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا است؟

خیر. پس از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام محدودیت های مهاجرتی برای برندگان لاتاری لغو شد. بنابراین کسانی که در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام می‌کنند، پس از برنده شدن نیازی به داشتن جاب آفر یا اسپانسر ندارند. بنابراین چنانچه شرایط ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را دارید، می‌توانید با خیال آسوده ثبت نام کنید.

تعداد برندگان لاتاری در ایران

  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۳ از ایران عدد ۶۰۲۹ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۴ از ایران عدد ۶۰۲۷ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۵ از ایران عدد ۴۹۹۲ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۶ از ایران عدد ۴۵۰۱ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۷ از ایران عدد ۴۵۰۰ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۸ از ایران عدد ۴۵۰۰ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۹ از ایران عدد ۴۱۹۹ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۲۰ از ایران عدد ۴۱۰۱ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۲۱ از ایران عدد ۶۰۰۱ نفر
  • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۲۲ از ایران عدد ۵۷۳۹ نفر

.

 

کشورهای غیر مجاز برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ :

اتباع کشورهای زیر امکان شرکت در لاتاری را ندارند. این کشورهای عبارتند از: بنگلادش، برزیل، کاناد، چین، کلمبیا، جمهموری دومنیکن، السالوادور، هاییتی، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیا (بجز ایرلند شمالی) و مستعمرات آن و ویتنام.

.

 

عوامل مردودی فرم متقاضیان بعد از ثبت نام در لاتاری:

  • نداشتن ۱۸ سال سن
  • ثبت نام با عکس نامناسب و غیر استاندارد

.

عوامل مردودی برندگان لاتاری بعلت اشتباه در ثبت نام لاتاری که نباید جهت انجام مصاحبه به سفارت مراجعه کنند:

  • نداشتن مدرک دیپلم یا نداشتن حداقل ۲ سال سابقه کاری با زون ۴
  • تکمیل نکردن فرم همسر و فرزندان برای افراد متاهل یا بیوه دارای فرزند زیر ۲۱ سال مجرد
  • فوت متقاضی اصلی
  • عدم تکمیل فرم های DS-260 بعد از قبولی در لاتاری

گاهی به راحتی و با عدم رعایت موارد فوق، فرم شما از شرکت داده شدن در قرعه کشی گرین کارت باز مانده و یا حتی اخذ ویزای آمریکا بعد از قبولی تان با ناکامی همراه میشود.

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

 

 

پاسپورت :

( الزام داشتن پاسپورت برای لاتاری 2026 حذف شده است )

 

عکس پرسنلی

برای ثبت نام در لاتاری 2026 نیاز به عکس دیجیتالی برای تمام اعضای خانواده می باشد . عکس لاتاری باید دارای تمام شرایط استاندارد لازم باشد در غیر این صورت از برنامه قرعه کشی حذف خواهید شد .

 

 

فرم ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام نیاز به تکمیل یک فرم آنلاین دارید که همان فرم ثبت نام لاتاری است

 

فرم ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا نیاز به تکمیل یک فرم آنلاین دارید که همان فرم ثبت نام لاتاری است که قبلا آن را توضیح دادیم. اطلاعاتی که باید در فرم ثبت نام لاتاری وارد شوند، شامل موارد زیر است :

اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام لاتاری

 

  • اطلاعات شناسنامه متقاضی
  • آدرس محل زندگی متقاضی
  • میزان تحصیلات متقاضی
  • وضعیت تاهل و فرزند متقاضی
  • ایمیل و شماره تماس متقاضی
  • اطلاعات شناسنامه همسر
  • اطلاعات شناسنامه فرزندان

 

....

اهمیت کشور محل تولد

لاتاری گرین کارت بر اساس قانون ملیت و مهاجرت ایالات متحده امریکا با هدف حفظ تنوع نژادی در آمریکا انجام میشود و هر ساله ۵۵۰۰۰ شماره ویزا اعتبار می یابد. برخی کشور ها، آهنگ مهاجرت بسیار بالایی نسبت به دیگر کشور ها در مهاجرت به آمریکا دارند که این موضوع باعث شده آنها از لیست کشور های واجد الشرایط شرکت در برنامه بزرگ لاتاری گرین کارت آمریکا خارج شوند. خوشبختانه تا کنون ایران از این لیست خارج نشده و این موضوع گریبان گیر کشورمان نشده است.

.
آیا ایرانیان متولد در کشور های غیر مجاز امکان ثبت نام دارند؟

بله. ایرانیانی که پدر و مادر آنها ایرانی هستند و فقط در کشور هایی مانند بریتانیا متولد شده اند میتوانند با استناد به محل تولد پدر و مادرشان در این برنامه بزگ شرکت کنند و ثبت نام لاتاری را بدون دغدغه انجام دهند. اما ثبت تقاضایشان کمی متفاوت از سایر شرکت کنندگان خواهد بود

.

.
شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری گرین کارت

درباره اهمیت عکس برای لاتاری همین بس که بزرگترین علت رد شدن متقاضیان قبل از ورود به قرعه کشی است. بیش از ۵۰ درصد تقاضاهای مربوط به هر سال در ثبت نام لاتاری به مرحله قرعه کشی نمیرسند. علت واضح است. شما متقاضی ویزای دایورسیتی هستید. باید مطابق قوانین ایالات متحده امریکا مدارک تهیه و ارسال کنید، لذا عکس ۳ در ۴ که در کشور ما متعارف است اصلا در کشور ایالات متحده امریکا مفهوم ندارد. و ارسال مدارک اشتباه یعنی شما صلاحیت حضور در قرعه کشی را ندارید.

[idea]

عکس لاتاری باید شرایط زیر را داشته باشد :

  • عکس لاتاری باید حتما به شکل مربع باشد. (یعنی طول و عرض عکس برابر باشد)
  • ابعاد عکس حداقل باید ۶۰۰(عرض) در  ۶۰۰(ارتفاع) پیکسل باشد و حداکثر اندازه عکس  ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. ( ۵ در ۵ سانتی متر )
  •  حجم عکس  نباید از ۲۴۰ کیلوبایت بیشتر باشد.
  • فرمت عکس لاتاری باید به صورت JPEG (.jpg) باشد.
  • کیفیت عکس باید خوب باشد و پیکسل های عکس مشخص نباشد.
  • برای عکس لاتاری نباید از روی عکس کاغذی، عکس گرفته شود.
  • برای اسکن کردن عکس ، قبل از اسکن عکس های چاپ شده دقت داشته باشید که ترکیب بندی عکس مطابق آنچه گفته شد باشد. برای اسکن عکسهای چاپی از راهنمای زیر استفاده کنید.
    رزولوشن (دقت رقومی)اسکنر: دقت رزولوشن باید حداقل ۳۰۰ نقطه بر اینچ ( dpi ) باشد
  • ژرفای رنگ تصویر: تصویر مورد استفاده باید ژرفای رنگی ۲۴ بیت در هر واحد تصویری (پیکسل) داشته باشد [متقاضیان توجه داشته باشند که عکس های سیاه و سفید، تک رنگ، یا طیف خاکستری پذیرفته نمی شوند]
  • اسکن عکس لاتاری از روی پاسپورت و کارت ملی صحیح نیست.
  • عکس لاتاری نباید تار باشد.
  • عکس استاندارد لاتاری نباید سایه داشته باشد.
  • عکس باید رنگی باشد و نباید سیاه و سفید باشد.
  • عکس باید دارای رنگ مناسب باشد.
  • پس زمینه ( بک گراند ) عکس حتما باید سفید و مایل به سفید و روشن باشد.
  • پس زمینه عکس باید ساده باشد و از زمینه طرح دار نمیتوان استفاده کرد و سایه در بکگراند عکس نباشد .
  • پس زمینه عکس نباید تصویر یا منظره باشد
  • پس زمینه عکس نوزدان و کودکان نیز باید سفید باشد و نمیتوانید از عکس نوزاد در آغوش مادر استفاده کنید. ( میتوانید از آموزش عکاسی از نوزاد استفاده کنید )
  • به هیچ عنوان به استفاده از ابزار های فتوشاپ یا نرم افزار های دیگر بک گراند تصویر خودتون را سفید نکنید . با این کار تصویر را از استاندارد خارج می کنید.
  • زاویه صورت باید مستقیم و رو به دوربین باشد.
  • حالت صورت باید خنثی باشد. (نباید خنده و اخم غیرطبیعی بر روی صورتتان باشد.)
  • چشم ها در عکس باید باز باشد.
  • سر نباید به طرفین خم شده باشد. ( نباید به طرف بالا، پایین یا چپ یا راست باشد )
  • آرایش در عکس لاتاری باید بسیار کم باشد و حالت طبیعی چهره شما نباید عوض شود.
  • روتوش در عکس نباید تغییرات زیاد در چهره شما ایجاد کند و باید به اندازه طبیعی باشد. ( ترجیحا عکس بدون هیچ روتوشی باشد )
  • تغییرات دیجیتالی نباید صورت شما را کشیده تر یا چاق تر نشان دهد.
  •  تغییرات دیجیتالی نباید باعث حذف قسمتی از چهره شما شود.
  • در عکس رنگ چشم ها نباید عوض شود.
  • استفاده از فیلتر های نرم افزاری بر روی عکس لاتاری مجاز نیست
  • در عکس لاتاری گردی صورت باید کاملا مشخص باشد و با چیزی پوشانده نشود.
  • در عکس لاتاری موی سر نباید روی صورت ریخته باشد. ( این نکته حتما در عکس خانوم ها رعایت شود )
  • داشتن کلاه در عکس لاتاری مجاز نیست.
  •  داشتن گوشواره و گردنبند در عکس لاتاری مشکلی ندارد.
  • در عکس لاتاری نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست.
  • استفاده از روبنده یا ماسک در عکس مجاز نیست.
  • هیچگونه عینک طبی یا آفتابی در عکس لاتاری مورد قبول نیست.
  • عکس لاتاری باید بدون عینک و سمعک باشد.
  •  داشتن گوشواره و گردبند مشکلی ندارد.
  •  داشتن پیرسینگ صورت در عکس مجاز نمیباشد.
  • عکس لاتاری باید بدون لنز باشد.

[/idea]

 

[idea]

عکس لاتاری کودکان و نوزادان

در عکس لاتاری نوزاد یا کودک ، صورت باید مستقیم رو به دوربین باشد.
در عکس لاتاری کودک یا نوزاد ، گردی صورت باید کاملا مشخص باشد و چیزی آن را نپوشاند.
چشم کودکان و نوزدان در عکس لاتاری باید باز باشد.
پس زمینه عکس لاتاری کودک یا نوزاد باید سفید باشد. (می‌توانید نوزاد را روی یک ملحفه سفید بخوابانید و از او عکس بگیرید )
عکس لاتاری کودک یا نوزاد باید بدون سایه باشد و از لحاظ نوری مناسب باشد.
عکس نوزاد در آغوش دیگران مورد قبول نمی‌باشد.
چرخش جزیی سر کودکان و نوزادان در عکس لاتاری، مشکلی ندارد، ولی صورت باید رو به دوربین باشد.

[/idea]

.
شرایط عکس صحیح

عکس های زیر و توضیحاتشان میتوانند کمکی برای تهیه عکس شما باشند

 

 

عکس های اشتباه

 

 

 

 

 

امکان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون پاسپورت وجود دارد ؟

از لاتاری ۲۰۲۲ اطلاعات پاسپورت برای ثبت نام لاتاری الزامی شده است. بنابراین افرادی که به عنوان متقاضی اصلی قصد ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را دارند، باید حتما پاسپورت داشته باشند. ثبت نام لاتاری آمریکا بدون پاسپورت تنها در شرایط بسیار خاص امکان پذیر است. با توجه به بحران پیش آمده در کشور افغانستان، افغان هایی که به کشورهای دیگر پناهنده شده و پاسپورت ندارند، می‌توانند ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا بدون پاسپورت را انجام دهند. توجه کنید که این استثنا فقط در مورد افغان‌های پناهنده است، و مشمولان غایب از خدمت سربازی نمی‌توانند ثبت نام لاتاری آمریکا بدون پاسپورت را انجام دهند.

هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

در صورتی که پروسه ثبت نام لاتاری خود را به ایران دی وی واگذار کنید این خدمات شامل هزینه می باشد. ما در موسسه ایران دی وی تمام تلاش خود را کرده ایم که بالاترین خدمات با منصفانه ترین قیمت ارائه بدهیم . شما می‌توانید خدمات ارائه شده ثبت نام لاتاری ایران دی وی دی پایین همین مقاله ذکر شده است. جدول کامل هزینه های ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ نیز در ادامه آورده شده است.

میزان هزینه ثبت نام لاتاری

هزینه ثبت نام لاتاری افراد مجرد

۱۵۰ هزار تومان

هزینه ثبت نام لاتاری افراد متاهل (متقاضی اصلی و همسر)

۲۰۰ هزار تومان

هزینه ثبت نام لاتاری هر فرزند (فرزند زیر ۲۱ سال مجرد)

۲۰ هزار تومان

هزینه ثبت نام لاتاری دوشانسه

دو برابر هزینه ثبت نام تک شانسه است.

گفتنی است که ثبت نام دو شانسه یا به اصطلاح دو فرمه لاتاری آمریکا که در جدول بالا آورده شده است، مخصوص افراد متاهل است و با انتخاب ثبت نام دو شانسه در فرم ثبت نام لاتاری ایران دی وی، می‌توانید شانس برنده شدن در لاتاری را دو برابر کنید.برای استفاده از این مزیت نیاز به ۲ بار پر کردن فرم ثبت نام در ایران دی وی نیست بلکه در ابتدای ثبت نام گزینه دو شانسه یا دو فرمه را انتخاب نمایید.

 

شانس دوبرابر متاهلین در لاتاری آمریکا (ثبت نام دو شانسه)

افراد متاهل میتوانند شانس خانواده خود در لاتاری ۲۰۲۴ را دو برابر کنند. ثبت نام دو شانسه فقط برای متاهلن امکان پذیر می باشد. در این نوع ثبت نام، یک بار آقا به عنوان متقاضی اصلی و خانم و فرزندانش به عنوان همراه، و یک بار خانم به عنوان متقاضی اصلی و آقا و فرزندانشان به عنوان همراه ثبت نام می‌شوند. بنابراین در ثبت نام دو شانسه، یک بار شما شانس برنده شدن در لاتاری را دارید و یک بار هم همسرتان شانس برنده شدن در لاتاری را دارد. در صورتی که هرکدام برنده شوند، کل خانواده ویزای لاتاری دریافت می‌کنند و می‌توانند به آمریکا بروند.

افراد زیر ۲۱ سال مجرد ( ۳ شانس برای شرکت در لاتاری ۲۰۲۴ )

چنانچه شما یک فرد زیر ۲۱ سال مجرد باشید و مدرک دیپلم نیز داشته باشید، می‌توانید به شیوه های زیر در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید و سه شانس برای برنده شدن در لاتاری به دست آورید:

  • یک بار می‌توانید زیر مجموعه پدر خود در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. (پدر متقاضی اصلی ثبت نام در لاتاری است)
  • یک بار می‌توانید زیر مجموعه مادر خود در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. (پدر متقاضی اصلی ثبت نام در لاتاری است).
  • یک بار هم می‌توانید به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. (البته شما نمی‌توانید پدر و مادرتان را به عنوان زیر مجموعه ثبت نام کنید و فقط باید مشخصات خودتان را درون فرم ثبت کنید.)

 

مزایای دریافت گرین کارت

در صورتی که در برنامه لاتاری برنده شوید و گرین کارت آمریکا را دریافت کنید  می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید :

  • اقامت دائم آمریکا (زندگی همیشگی در آمریکا)
  • امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی آمریکا با شهریه کم (همانند شهروندان آمریکا)
  • امکان کار در آمریکا همانند شهروندان عادی امریکا
  • امکان اخذ گواهینامه آمریکایی، باز کردن حساب در بانک های آمریکا و دریافت کردیت کارت
  • شما به عنوان یک دارنده گرین کارت آمریکا اجازه دارید که در هر شهری از آمریکا زندگی کنید و از خدمات دولتی استفاده کنید.
  • برنده لاتاری می‌تواند خانواده خود را نیز به آمریکا ببرد. (فقط همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد)

 

ثبت نام در سایت اصلی و یا ایران دی وی

برای انجام ثبت نام در لاتاری شما میتوانید هم شخصا فرم ثبت نام در سایت اصلی را تکمیل نمایید و یا از خدمات ویژه ایران دی وی استفاده نمایید. چنانچه قصد ثبت نام رایگان لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را دارید، می‌توانید در تاریخ شروع ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ ، به سایت اصلی لاتاری آمریکا مراجعه کنید و پس از مطالعه دستورالعمل ها مراحل تعیین شده را به منظور ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا طی کنید.

در صورتی که تجربه و تخصص کافی برای تکمیل فرم ثبت نام لاتاری را دارید شخصا اقدام به تکمیل فرم در وبسایت اصلی نمایید اما چنانچه تخصص کافی برای تکمیل فرم ثبت نام لاتاری را ندارید و یا نیاز به خدمات بیشتری در زمینه ثبت نام لاتاری دارید، توصیه می‌کنیم که به وسیله استفاده از خدمات ایران دی وی در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنید.

با استفاده از خدمات ویژه ثبت نام در ایران دی وی میتوانید با کمترین هزینه با خیالی آسوده ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ خود را انجام دهید . ثبت در ایران دی وی به دو صورت امکان پذیر می باشد

  • ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا به وسیله فرم آنلاین : متقاضیان ثبت نام لاتاری در این روش می‌توانند با مراجعه به فرم آنلاین ثبت نام لاتاری اطلاعات خود را برای موسسه ارسال کنند. شما در هر کجای ایران که باشید به راحتی می توانید از مزایای این روش استفاده نمایید
  • ثبت نام حضوری در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا با مراجعه به دفتر ایران دی وی :  متقاضیانی که قصد ثبت نام به صورت حضوری دارند و یا مایل به عکاسی در دفتر می باشند باید وقت حضوری ثبت نام در لاتاری دریافت کنند و در زمان تعیین شده به دفتر موسسه در تهران مراجعه کنند.

 

فرم آنلاین ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا در ایران دی وی

متقاضیانی که در تهران سکونت ندارند و یا در خارج از کشور هستند و یا مراجعه حضوری برایشان میسر نمی باشد می‌توانند از همین الان با ورود به فرم آنلاین ثبت نام لاتاری ثبت نام خود در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را انجام دهند. از جمله مزایای ثبت نام آنلاین لاتاری در ایران دی وی موارد زیر می باشد :

  • فرم ثبت نام کاملا به صورت فارسی طراحی شده است و  هیچ نیازی به دانش انگلیسی نخواهید داشت .تمام توضیحات مربوط به تکمیل آن درون فرم وجود دارد. بنابراین متقاضیان ثبت نام لاتاری می‌توانند به راحتی اطلاعات خود را درون فرم تکمیل کنند.
  • برای شرکت در قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا نیاز نیست منتظر بمانید که وبسایت اصلی باز شود و شما اقدام نمایید . به محض شروع ثبت نام ها توسط کارشناسان ایران دی وی آغاز خواهد شد
  • پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات در فرم آنلاین ایران دی وی ، صحت اطلاعات شما در چند مرحله مرحله بررسی خواهد شد. این فرم به صورت هوشمند طراحی شده است و به گونه ای عمل می کند که از اشتباهات رایج کاربران در ورود اطلاعاتی همچون شماره پاسپورت، تاریخ تولد، ایمیل و… جلوگیری می‌کند. در مرحله دوم کارشناسان ایران دی وی فرم های ثبت شده را مجددا ریز به ریز بررسی می‌کنند و پس از اطمینان از صحت اطلاعات و عکس وارد شده ، اطلاعات متقاضیان را بر روی سایت اصلی لاتاری ثبت می‌کنند.
  • در صورت ثبت نام توسط سامانه آنلاین ایران دی وی میتوانید از خدمات پشتیبانی ما نیز بهره مند شوید و در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۴۱۶۴۴۵۶ و یا شماره واتساپ ۰۹۰۳۲۷۶۸۹۴۳ با ما در تماس باشید .
  • پرداخت هزینه ثبت نام بصورت اینترنی از طریق درگاه های معتبر بانکی انجام خواهد گرفت . بنابراین شما میتوانید با خیال آسوده هزینه خود را پرداخت نمایید.

 

 

ثبت نام حضوری در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

آن دسته عزیزانی که به هر دلیلی شرایط ثبت نام به صورت غیر حضوری و اینترنی را ندارند میتوانند با دریافت نوبت به دفتر ایران دی وی مراجعه کنند.

ثبت نام حضوری لاتاری در دفتر موسسه ایران دی وی از 13 مهر ۱۴۰۱ تا 17 آبان ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب انجام می‌شودبرای دریافت نوبت ثبت نام حضوری لاتاری می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۴۱۶۴۴۵۶ تماس بگیرید یا اینکه از طریق سامانه اینترنتی دریافت وقت حضوری اقدام نمایید.

مزایای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا با ایران دی وی

[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

  • ثبت نام دقیق و صحیح
  • اطلاع رسانی به موقع نتایج لاتاری ( نتایج برای همه متقاضیان ارسال خواهد شد )
  • آرشیو اطلاعات ثبت نام لاتاری (اطلاعات ثبت نامی شما توسط ما آرشیو خواهد شد و هرگز نگران فراموشی یا گم کردن آن نخواهید شد)
  • ارائه خدمات ویژه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا به دو صورت آنلاین و حضوری
  • ارائه خدمات عکاسی لاتاری در دفتر ایران دی وی
  • تخصص و تجربه در زمینه ثبت نام لاتاری
  • پاسخگویی مستمر و پشتیبانی همیشگی از مشتریان
  • ارائه خدمات ویژه و VIP به برندگان ایران دی وی

[/pricing_item]

 

سوالات متداول در زمینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

 

[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

ما متاهل هستیم، چند بار میتونیم ثبت نام کنیم؟

دو ثبت نام، یک بار آقا متقاضی اصلی باشد و مشخصات خانم و فرزندان در بخش همراهان درج شود و یک بار خانم متقاضی اصلی باشد و مشخصات آقا و فرزندان در بخش همراهان درج شود.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

آیا میتوانیم برای یک نفر دو بار ثبت نام کنیم؟

هیچ کس نباید بیش از یک مرتبه متقاضی اصلی در ثبت نام لاتاری باشد. مثلا اگر شما یک پسر ۲۰ ساله و ازدواج نکرده هستید، میتوانید هم در ثبت نام پدر و هم در ثبت نام مادر به عنوان همراه باشید و یک بار هم به عنوان متقاضی اصلی خودتان ثبت نام کنید اما اجازه ندارید برای بار دوم به عنوان متقاضی اصلی باشید.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

من هنوز دیپلم ندارم، میتونم خودم متقاضی اصلی باشم؟

در عمل این موضوع شدنیه، سفارت آمریکا توان استعلام مدارک ایرانیان رو نداره و خیلیها بعد از برنده شدن از مدارک مجعول استفاده میکنن و ویزا هم میگیرن اما در قانون این یک تخلفه و ما به شما اصلا این کار رو توصیه نمیکنیم.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

من پاسپورت ندارم، هیچ راهی برای ثبت نام نیست؟

خوشبختانه برای لاتاری 2025 میتوانید بدون پاسپورت ثبت نام کنید

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

پاسپورت من تاریخ انقضاش گذشته، میشه باهاش ثبت نام کرد؟

بله برای لاتاری 2025 هیچ مشکلی ندارد

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

چه کسانی را به عنوان همراه ثبت نام کنم؟

شما باید همسر و تمام فرزندان زیر ۲۱ سال که ازدواج نکرده اند را در فرم ثبت نام به عنوان همراه وارد کنید. خاطر نشان میکنم نمیتوانید مادر یا خواهر یا سایر بستگان را وارد کنید. فقط همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال ازدواج نکرده.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

فرزند من ازدواج کرده بعدا جدا شده و اسم همسرش از شناسنامه اش پاک شده. میتونم در فرم خودم وارد کنم؟

بله، ملاک برای سفارت، مدارک شما است نه خاطرات شما. مدارک شما میگه فرزند شما ازدواج نکرده. پس از خاطراتتون هم پاکش کنید.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

من ازدواج کردم و جدا شدم و شناسنامه ام سفیده. باید مجرد بزنم یا همسر جدا شده؟

ملاک شناسنامه شماست. شما مجرد هستید.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

برای عکاسی به کجا مراجعه کنیم؟

برای تهیه عکس لاتاری میتوانید به دفتر ایران دی وی مراجعه کنید. عکاسی یکی از خدمات ویژه ایران دی وی می باشد

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

شرایط عکس لاتاری چیه؟

مقاله شرایط لازم عکس مناسب برای ثبت نام لاتاری را مطالعه کنید.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

بعد از ثبت نام لاتاری کد تاییدیه دریافت کردم. آیا کار تمام شده؟

پس از ثبت نام لاتاری باید تاییدیه ای حاوی Digital signature و Confirmation No دریافت کنید. حائز اهمیت است بدانید که داشتن این دو هیچ دلیلی بر ثبت نام صحیح نیست. یعنی اگر شما یک گربه را با عکس یک تمساح در لاتاری ثبت نام کنید باز هم پس از تکمیل فرم، کدهای تاییده را دریافت میکنید. دریافت کد تاییده فقط به معنای پایان تکمیل فرم است و دلیلی بر ثبت نام صحیح یا صحت ثبت نام لاتاری نیست.

[/pricing_item]

 

[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

اگر درخواست ویزا تحصیلی داشته باشیم می‌توانیم لاتاری ثبت نام کنیم؟

بله. چنانچه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را ارسال کرده‌اید هم می‌توانید در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنید.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

من اقامت دائم کانادا دارم، می‌توانم در لاتاری ۲۰۲۴ ثبت نام کنم؟

در صورتی که در ایران متولد شده باشید، می‌توانید در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنید. اشخاصی که در ایران متولد شده‌اند، حتی با داشتن اقامت دائم یا پاسپورت کشورهای دیگر باز هم می‌توانند در برنامه لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.

[/pricing_item]


[pricing_item image=”” title=”” price=”” currency=”” currency_pos=”left” period=”” subtitle=”” link_title=”” icon=”” link=”” target=”” featured=”0″ style=”box” animate=””]

آیا هنوز هم محدودیت های ترامپ برای برندگان لاتاری وجود دارد؟

خیر. با رفتن ترامپ تمام محدودیت های مهاجرتی برای برندگان لاتاری برداشته شده است. برندگان لاتاری برای رفتن به آمریکا دیگر نیازی به داشتن اسپانسر یا جاب آفر نخواهند داشت.

[/pricing_item]


 

 

 

قوانین ثبت نام در DV-Lottery از طریق اداره مهاجرت آمریکا

  • تمامی شرایط فوق باید توسط متقاضی به دقت رعایت گردند.
  • تمامی فرم های ثبت نام در لاتاری گرین کارت باید از طریق وب سایت اداره مهاجرت به نشانی www.dvlottery.state.gov ثبت شده و پس از ثبت نام موفق رسید ثبت نام یا Confirmation Number دریافت شود.
  • هر فرد به عنوان متقاضی اصلی، تنها میتواند یکبار از طریق وب سایت اداره مهاجرت آمریکا اقدام به ثبت نام در لاتاری کند. در صورتی که بیش از یک بار به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام کنید، هر دو فرم شما مردود اعلام خواهد شد.
  • فرم ثبت نام لاتاری به هیچ وجه قابل ذخیره شدن در کامپیوتر نیست و باید به صورت آنلاین تکمیل و ارسال گردد. از آغاز تکمیل فرم تا ارسال آن تنها ۶۰ دقیقه زمان در اختیار شما قرار می دهند تا مراحل را به پایان برسانید.
  • اگر تمامی عکسهای خواسته شده به صورت کامل ارسال نگردد ثبت نام شما مردود اعلام خواهد شد. منظور از تمامی عکسهای خواسته شده، عکس شخص متقاضی، در صورت متاهل بودن، عکس همسر و در صورت داشتن فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد، عکس فرزندان می باشد. ضمناً تمامی تصاویر باید مربوط به حداکثر ۶ ماه گذشته بوده و همانند یک عکس رسمی (مثلا برای گذرنامه و یا شناسنامه) باشد. عکسهای دسته جمعی و یا خانوادگی مورد قبول نیستند. عکسهای ارسالی میتوانند به صورت اسکن شده و یا دیجیتالی گرفته شوند.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره چگونگی و کیفیت تصویر ارسالی به این صفحه مراجعه نمایید.

  • در صورتی که در زمان اعلام نتایج، نام شما در میان برندگان لاتاری بود، بایستی خود را جهت انجام مصاحبه و ارائه مدارک و مستندات در سفارت آمریکا در آنکارا، ابوظبی و یا ایروان آماده کنید. جهت مطالعه کاملتر روند تهیه مدارک و انجام مصاحبه و اخذ ویزا به صفحه مخصوص برندگان لاتاری مراجعه نمایید.


با توجه به اینکه شما تنها یکبار فرصت ثبت نام دارید و هر سال میلیون ها درخواست به علت اشتباهات موجود مردود اعلام می شوند و در قرعه کشی شرکت داده نمی شوند، حتما پیش از ارسال مدارک در صورت بروز ابهام و اشکال با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید. متخصصان ما آماده ارائه هرگونه مشاوره در جهت تقلیل درصد اشتباه و بالا بردن شانس برنده شدن شما می باشند.

 

 

هشدار :

بارها و به کرات مشاهده شده است که برندگان لاتاری پس از قبولی برای دریافت خدمات مشاوره به ما مراجعه کرده اند که در خلل کار متوجه ثبت نام ناقص و عدم پذیرش پرونده شان از سوی KCC شده ایم. لذا توصیه اکید میکنیم، در ثبت نام اولیه لاتاری دقت کافی را به عمل آورید تا پس از برنده شدن، شانس تان از بین نرود. برندگان لاتاری که با هیجان از برنده شدنشان خوشحال میشوند، گاه با حسرتی باور نکردنی شاهد از دست رفتن شانس شان میشوند

 

 

16 نظرات

  • مهدی کامل عباسی

    22 خرداد 1396 - 9:55 ق.ظ

    شرایط اقامت دائم بسیار عالی است.من شنیده ام که در آمریکا از زمین شناسی که رشته من است و تا کارشناسی ارشد خوانده ام استقبال زیادی می شود و بازار کار فراوانی دارد ولی در ایران هیچ گونه بازار کاری در زمینه معدن و زمین شناسی نیست.

    • مدیر سایت

      29 شهریور 1396 - 4:30 ب.ظ

      بله دوست عزیز ، به امید قبولی شما و دریافت گرین کارت

  • Shahram

    18 اسفند 1396 - 7:07 ب.ظ

    بنده در زمینه های برنامه نویسی , طراحی گرافیک , طراحی وبسایت حدود بیش از ۵ سال فعالیت و تجربه دارم که متاسفانه هیچ کدوم از این موارد در ایران اصلا شغل حساب نمیشه و امیدوارم که بتونم در دوره بعدی قرعه کشی برنده شوم …
    از راهنمایی ها شما و وبسایت خوبتون خیلی خیلی ممنونم

    • مدیر سایت

      2 شهریور 1398 - 10:40 ب.ظ

      برای اینکه بفهمید شغل مورد نظر شما در لیست این مشاغل خاص قرار داردن کافیست به سایت O*NET OnLine بروید و شغلتان را به زبان انگلیسی در بخش جستجو آن وبسایت جستجو کنید. پس از آن لیستی از مشاغل مربوط به کلمه کلیدی شما ظاهر میشود که شما در بین آنها شغل خودتان یا نزدیکترین به شغلتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما graphic designer را جستجو کردیم و روی اولین گزینه یعنی Graphic designers کلیک میکنیم.
      در صفحه جدید شرحی کامل از شغل مورد نظر یافت میشود. وظایف، ابزار و تکنولوژی، دانش مورد نیاز آن شغل, مهارت های مورد نیاز آن شغل, توان مندیهای فرد شاغل و فعالیت های شغلی روزانه و سایر اطلاعات آن شغل را در این صفحه خواهید دید. در انتها بخشی وجود دارد که تیتر Job Zone دارد. در این بخش گزینه title باید بالای Job Zone Four یا خود Job Zone Four باشد و البته SVP Range باید بین ۷ تا ۱۰ باشد. در این صورت این شغل میتواند مشکل تحصیل شمارا حل کند

  • علی رضایی

    5 اردیبهشت 1397 - 3:11 ب.ظ

    خیلی ممنون

  • علی معتمدی

    5 اردیبهشت 1397 - 3:18 ب.ظ

    باکمال تشکر از اطلاعتن خوبتون

    • مدیر سایت

      2 شهریور 1398 - 10:39 ب.ظ

      خواهش میکنم

  • محمد

    13 شهریور 1398 - 3:10 ب.ظ

    سلام.ما لاتاری ۲۰۲۰ برنده شدیم ولی شرایط تمکن مالی (سند ملک و موجودی حساب) رو نداریم.ولی خیلی دلمون میخواد بریم. راهی برای دور زدن این مشکل وجود داره؟

    • مدیر سایت

      17 شهریور 1398 - 7:08 ب.ظ

      سلام . یکی از شرایط پذیرفته شدن در مصاحبه داشتن تمام شرایط هست. برای مشاوره میتونید با تلفن های داخل سایت تماس بگیرید

  • محمد مهدی

    29 مهر 1398 - 7:11 ب.ظ

    سلام پدر من ۲۵ سال سابقه خیاطی پرده دوزی دارد و دیپلم ندارد من توی اون سایتی که گفتید سرچ کردم و SVP Range بین ۷ و۶ هست و این خیلی بدهپدر من یه خیاط ماهر هست وJob Zone tree هست میخاستم ببینم میتونم پدرم و همسر و فرزندانش رو ثبت نام کنم

  • مصطفی

    9 آبان 1398 - 3:29 ب.ظ

    سلام چند روز مانده به اتمام ثبت نام لاتاری و من تازه متوجه شدم که امسال گزینه داشتن پاسپورت اضافه شده، میخواستم بدونم با توجه به کمبود زمان برای دریافت پاسپورت میتونم با موفقیت ثبت نام کنم یا خیر.

    • مدیر سایت

      9 آبان 1398 - 6:33 ب.ظ

      سلام . بدون پاسپورت امکان ثبت نام وجود نداره

  • vahid

    14 آبان 1398 - 9:08 ق.ظ

    سلام
    من هرچی ثبت نام می کنم
    توی مرحله آخر قبل از اپلود شدن بهم خطای This site can’t be reached رو میده
    با VPN بدون VPN با اینترنت و سیستم های مختلف هم امتحان کردم…..
    باید چیکار کنم به نظرتون..!!؟؟؟
    راهی هست آیا؟؟؟

  • سها

    20 مهر 1401 - 5:02 ب.ظ

    وقت بخیر. من دانشجوی سال اخر *ترم ۷ از مجموع ۸ ترم هستم و در تیر ماه دانشگاهم تموم میشه و لیسانس میگیرم.. منتها دو نکته وجود داره
    ۱.باید درفرم تحصیلات چه مدرکیو انتخاب کنم؟ دیپلمی که دارم یا لیسانسی که خواهم گرفت؟
    ۲. با توجه به اینکه دانشگاه دولتیه اصل مدرک رو بهمون نمیدن و پروسه آزاد سازی مدرک هزینه بر و طولانیه … کپی مدرک قابل قبوله ؟

    • مدیر سایت

      21 مهر 1401 - 12:06 ق.ظ

      سلام . شما باید گزینه دانشجو رو بزنید

  • ناظم

    5 مرداد 1402 - 6:04 ب.ظ

    سلام .من امسال در لاتاری برنده شدم . تصمیم نهایی را هنوز نگرفته ام .فعلا باید فرم sd-260 را تکمیل کنم . آیا برای تکمیل این فرم ،باید پول پرداخت کرد . ؟ مبلغی که میگن حدود 350دلار هست را الان و در زمان تکمیل فرم باید پرداخت کرد یا زمانی که برای مصاحبه به سفارت آمریکا در ترکیه می رویم ؟ ممنون میشم پاسخ دهید

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X