معرفی ایالات متحده آمریکا

امریکا

معرفی ایالات متحده آمریکا

american_flag_and_eagle_transparent_png_clip_art_image

ایالات متحده آمریکا ، کشوری بزرگ در آمریکای شمالی که اغلب با عناوینی چون «US» ، «USA» ، «United States» یا «America» خطاب می گردد. این کشور به عنوان سومین کشور پر جمعیت جهان ، خانه بیش از ۳۱۰ میلیون نفر در شهر های بزرگ  ، حومه های وسیع و مناطق دست نخورده و طبیعی زیبا است .

با توجه به رویه تاریخی این کشور که از قرن ۱۷ شروع به جذب مهاجر کرد ، می توان گفت آمریکا آمیزشی از فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا می باشد و نقش غالبی در چشم انداز فرهنگی جهان دارد . از دیگر نکته های شاخص آمریکا ، توریست پذیر بودن آن است . سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای دیدن آسمان خراش ها به شهر هایی چون Manhattan یا Chicago یا طبیعت فوق العاده به Yellowstone  و Alaska ، مناطق گرم و ساحل آفتابی Florida  یا Hawaii این کشور سرازیر می گردند.

ایالات متحده کشوری نیست که از تلویزیون و فیلم های هالیوودی نشان داده می شود. بلکه کشوری است با مردم و فرهنگی پیچیده و کاملا متفاوت از یکدیگر  و فواصل جغرافیایی بسیار زیاد که مسافرت بین آنها باعث ایجاد اختلاف ساعت می شود و به هیچ عنوان ارازن نخواهد بود.

آمریکا از ۵۰ ایالت تشکیل شده که هرکدام قوانین جداگانه ای و به صورت مستقل اما تحت حکومت مرکزی فدرال کنترل می گردد که این امر خود باعث این می شود که آمریکا را به عنوان دموکرات ترین کشور دنیال بدانیم .

نکات مهم در باره ایالات متحده آمریکا :

پایتخت : واشینگتن (Washington DC)

نوع حکومت : جمهوری فدرال

واحد پول : دلار ($)

وسعیت : به صورت کلی ۹٫۸۲۶٫۶۷۵ کلیومتر مربع که ۶۶۴٫۷۰۹ کلیومتر مربع آنرا آب و ۹٫۱۶۱٫۹۶۶ کلیومتر مربع آن خشکی است.

زبان : %۸۲٫۱ انگلیسی ، ۱۰٫۷% اسپانیایی ، ۳٫۸% دیگر زبان های اروپایی ، ۲٫۷% زبان های آسیایی و ۰٫۷% دیگر زبان ها.

مذهب : ۷۸٫۲% مسیحیت (Protestant 51.3%, Roman Catholic 23.9%, Mormon 1.7%, other Christian 1.6% ) 1.7% یهودیت ، ۰٫۷% بودا ، ۱٫۷% اسلام ، ۲٫۵% دیگر ادیان و ۴% نیز تابع هیچ دینی نیستند.

در ویکی پدیا در مورد ابالات متحده بیشتر بدانید

1 نظر

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X