اجاره خانه در آمریکا

اجاره خانه در آمریکا

اجاره خانه در آمریکا  کار سخت و پیچیده ای نیست. شاید شما هم جز برندگان لاتاری آمریکا باشید یا قصد مهاجرت به روش های دیگر به کشور آمریکا را دارید و نگران محل سکونت و اقامت خود در این کشور هستید . در این مقاله به شما شرایط اجاره کردن منزل در آمریکا و مدارک و هزینه های آن را توضیح خواهیم داد. این مطلب میتواند راهنمای بسیار خوبی برای افرادی که به تازگی به آمریکا مهاجرت کرده اند یا قصد مهارجت را دارند باشد . پس با ما همراه باشید .

قیمت مسکن در ایالات متحده ، در مقایسه با دستمزدهای میانگین، نسبتاً پایین تر است. با وجود این، قیمت‌ها به خیلی عوامل از جمله منطقه و نیز نوع مسکن انتخابی شما بستگی دارد. از یک خانه با نرده‌های چوبی در حومه شهر گرفته تا یک آپارتمان مدرن در مرکز شهر، ایالات متحده دارای انواع متنوعی از خانه‌ها و مناطق است.

قبل از اینکه حتی تصمیم بگیرید که می‌خواهید در چه جایی زندگی کنید، اول باید درباره اینکه می‌خواهید خانه بخرید یا اجاره کنید تصمیم بگیرید. اجاره کردن خانه یا آپارتمان رایج‌ترین گزینه در بین بسیاری از مهاجران است. با وجود این، خرید مسکن در ایالات متحده چندان پیچیده نیست و بسیاری از افراد خارجی حق مالکیت انتخاب می‌کنند. اگر هنوز نمی‌دانید باید چکار کنید، در یک خانه اجاره‌ای موقت بمانید و با صبر و حوصله گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. پیدا کردن این نوع خانه‌ها کار خیلی سختی نیست و تشریفات اداری زیادی هم نمی‌خواهد . هدف ما از نوشتن این مقاله نیز آشنایی شما به نحوه اجاره خانه در آمریکا می باشد .

اگر قصد ثبت نام لاتاری را دارید میتوانید از مقاله راهنمای ثبت نام لاتاری استفاده کنید تا با شرایط و مدارک لازم برای شرکت در قرعه کشی مطلع شوید.

 

اجاره کردن خانه یا آپارتمان در آمریکا

شما چه یک فرد آمریکایی باشید چه یک مهاجر ، روند اجاره خانه در آمریکا تقریباً  به یک شکل است. پروسه و قراردادها معمولاً یکی هستند و کسی نمی‌تواند به خاطرمهاجر بودن شما مانع از اجاره خانه به شما شود. مهم‌ترین تفاوت ممکن است تعداد مدارکی که باید قبل از امضای اجاره‌نامه ارائه کنید و نیز میزان بیعانه (security deposit) شما باشد.

کنترل اجاره در ایالات متحده کنترل اجاره به عنوان یک سقف قیمت عمل می‌کند و محدوده‌ای را برای افزایش اجاره توسط صاحب خانه در زمان تمدید قرارداد تعیین می‌کند. این قانون در چهار ایالت (کالیفرنیا، نیویورک، نیو جرزی و ماریلند) و نیز ناحیه کلمبیا اجرا می‌شود. نه ایالت دیگر هم کنترل اجاره را منظور کرده‌اند ولی هیچ یک از شهرها یا مناطق آنها آن را اجرا نکرده‌اند.

 

میانگین اجاره در ایالات متحده

نکته بسیار مهمی که باید توجه کنید این است که اجاره خانه در آمریکا با ایران دارای تفاوت هایی است . در آمریکا چیزی به عنوان رهن خانه وجود ندارد، به دلیل این که سود های بانکی در آمریکا به اندازه ایران نیست و رهن دادن خانه هیچ توجیح منطقی ندارد بلکه خانه ها فقط اجاره داده می شود و صاحب خانه ماهانه مبلغی را به عنوان اجاره دریافت میکند. نکته مهم دیگر در مورد اجاره خانه در آمریکا این است که مبلغ اجاره برای هر ایالت و هر محله و نوع ساختمان تفاوت دارد

به علت عوامل مختلفی که وجود دارد، مشخص کردن میانگین اجاره خانه در آمریکا کار ساده ای نیست. اجاره‌ها در آمریکا معمولاً به نوع ملک و محل آن و سایر گزینه ها بستگی دارد. مبالغی که جهت اجاره آپارتمان در این کشور در نظر گرفته می شود با توجه به محل آپارتمان، متراژ، مبله بودن و مدت زمانی که اجاره می گردد، متغیر است.

اما به طور کلی میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یکخوابه در آمریکا مبلغی بین ۵۸۰$ الی ۳۱۰۰$ (دلار آمریکا) به طور ماهیانه خواهد بود. این مبلغ در شهرهای بزرگ آمریکا بالاتر می باشد. برای مثال در شهر نیویورک یا نیوجرسی معادل ۱۷۰۰$ الی ۴۵۰۰$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود.

 

ایالت های دارای بالاترین میزان اجاره مسکن
ایالت میانگین قیمت آپارتمان یک خوابه(دلار)
ناحیه کلمبیا (دی سی) ۲,۴۰۰
ماساچوست ۲,۱۰۰
کالیفرنیا ۱,۶۰۰
نیویورک ۱,۶۰۰
مریلند ۱,۵۰۰

 

ایالت های دارای پایین ترین میزان اجاره مسکن
ایالت میانگین قیمت آپارتمان یک خوابه(دلار)
داکوتای جنوبی ۵۵۰
نیومکزیکو ۵۵۰
آرکانزانس ۶۰۰
وایومینگ ۶۵۰
داکوتای شمالی ۶۵۰

 

میزان اجاره در شهرهای بزرگ آمریکا

اجاره در شهرهای بزرگ آمریکا
شهر میانگین قیمت آپارتمان یک خوابه(دلار)
سان فرانسیسکو ۳,۵۰۰
نیویورک ۳,۰۰۰
لوس آنجلس ۲,۵۰۰
بوستون ۲,۵۰۰
میامی ۱,۸۰۰

بسته به جایی که در آن اقامت می‌کنید باید انتظار داشته باشید که حداقل ۳۰ درصد از حقوق خودتان را برای اجاره مسکن بگذارید.

[aparat id=”UQio6″ width=”600″]

 

نحوه اجاره خانه در آمریکا

در کشور آمریکا شما هر نوع خانه ای که تمایل داشته باشید را می توانید اجاره کنید . از یک خانه ویلایی با حیاط بزرگ گرفته تا آپارتمان های کوچک و یا بزرگ و چندخوابه. در آمریکا تفاوتی در اجاره خانه بین شهروند خارجی یا آمریکایی وجود ندارد مگر در تعداد مدارک لازمه علاوه بر این در هنگام اجاره ملک، ارائه امتیاز اعتبار بین المللی (نامه تمکن مالی) به صاحب ملک جهت اثبات توانایی پرداخت اجاره توسط مستاجر خارجی الزامی است.

اما فرآیند اجاره ملک در آمریکا با جستجوی خانه آنلاین یا حضوری در بنگاه مشاور املاک (با توجه به قیمت و نیز محل مناسب) شروع شده و در گام بعدی نوبت تکمیل فرم درخواست اجاره و بعد از آن هم ارائه مدارک و اطلاعات به صاحب ملک جهت اطمینان از هم فرآیند قانونی واگذاری ملک و هم تضمین پرداخت اجاره خانه می رسد. در پایان هم پس از توافق نهایی طرفین بر سر مفاد قرارداد و با امضاء طرفین قرارداد اجاره خانه نهایی می شود.

در ادامه این مقاله به نحوه پیدا کردن ملک مورد نظر و اجاره خانه در آمریکا به صورت اینترنتی  و آنلاین مطالبی را ارائه میکنیم .

یکی از بهترین سریعترین و کم خرجترین راههای پیدا کردن خانه ها و آپارتمانهای اجاره در کشور آمریکا استفاده از سایتهای آنلاین اجاره خانه در آمریکا است. با استفاده از این وبسایتها میتوانید به راحتی میتوانید اطلاعات کاملی از خانه و آپارتمان مورد نظر پیدا کنید . از مساحت خانه گرفته ، تا رنج قیمتی اجاره ماهانه، مبله بودن یا خیر، آدرس دقیق با استفاده از گوگل مپ و استریت ویو و … خوب یا بد بودن منطقه ، نحوه دسترسی به مراکز مهم مدارس و …

یکی از محبوبترین وبسایتها برای یافتن خانه یا آپارتمان وبسایت http://www.craigslist.org/ است . شما با مراجعه با این وبسایت به راحتی میتوانید اطلاعات لازم خود را به دست بیاورید . پس از ورود به سایت شهر مورد نظر رو انتخاب می کنید و بعد از آن کزینه آپارتمان.خانه و در آخر میتوانید سرچ کلی و جزئی انجام دهید بر اساس اتاق خواب، قیمت و …

سایتهای دیگر :

http://www.apartments.com/

http://www.zillow.com/

http://hotpads.com

 

هزینه اجاره خانه در آمریکا :

قیمت اجاره خانه در آمریکا به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها شهر و ایالات مورد اقامت هست. شهر هر چه بزرگتر باشد هزینه اجاره مسکن در آن بالاتر است. برای مثال شهر نیویورک بالاترین هزینه ها را برای کرایه منزل دارند. اما کرایه یک آپارتمان دو خوابه در شهرهای کوچک ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است در صورتی که این قیمت در شهرهای تقریبا بزرگ همانند لوس آنجلس چیزی حدود ۲۵۰۰ دلار است.

یک سری موارد هست برای دوستانی که تازه وارد آمریکا شده اند . متاسفانه مهاجرین تازه وارد به آمریکا که کردیت درست ندارند به راحتی نمی توانند خانه یا آپارتمان مورد علاقشون رو پیدا کنند . چون خیلی از صاحبخونه ها به این طور افراد خانه کرایه نمی دهند . مگر بیشتر از حد معمول هزینه کنید و یا اینکه پول چند ماه را پیش بدهید . و این مشکل تا زمانی که اعتبار خوبی با حساب بانکیتان کسب کنید ادامه خواهد داشت. افرادی هم که برای کوتاه مدت قصد دارند خانه اجاره کنند میتوانند در سایتی مثل airbnb موارد خوبی پیدا کنند.

چند نکته هم بگم برای دوستان تازه وارد که شاید وضیع مالی خیلی خوبی نداشته باشند ،  لطفا در بدو ورود دنبال خانه های شیک از این حرفها نباشید یا مثلا خانه چند خوابه با فلان و بهمان، و حتما در انتخاب خانه و خرج کرد خود حساب و کتاب درست داشته باشید تا خدایی نکرده دچار مشکل مالی نشوید و در کشور غریب آواره نباشید .

 

مدارک لازم برای اجاره خانه در آمریکا

تفاوت اجاره خانه یک آمریکایی با یک شهروند مهاجر خارجی در این است که شهروند خارجی برای عقد قرارداد اجاره خانه به اسناد و مدارک زیادی نیاز دارد.

پس در هنگام عقد قرارداد با صاحب ملک یا موجر، قانونا مستاجر نیازمند ارائه مدارک زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک استخدام (قرارداد کار در آمریکا)
  • اطلاعات مالی (صورت حساب بانکی، مدرک تمکن مالی مثل فیش حقوقی و سایر)
  • شماره تامین اجتماعی
  • اطلاعات تماس از موجر قبلی

معمولا هم در قرارداد اجاره ملک در ایالات متحده اطلاعاتی شامل مدت قرارداد ، تعهدات اتمام قرارداد، موعد پرداخت اجاره، روش پرداخت، میزان رهن و نحوه بازگردانی آن، پرداخت قبوض خدمات شهری، نحوه و هزینه تعمیر و نگهداری و امثال موارد فوق قید می شود.

 

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X