زندگی آمریکایی

سانفرانسیسکو

زندگی آمریکایی

سبک زندگی آمریکایی (روش زندگی آمریکایی) در نوع خود و با تنوع فرهنگی خود بسیار متمایز و خاص میباشد در زیر نگاهی به روش زندگی آمریکایی به طور خلاصه و از چند بعد خاص می پردازیم:

 

روابط خانوادگی

مفهوم خانواده در ایالات متحده در مقایسه با کشورهایی مانند هند متفاوت است. اغلب خانواده های آمریکایی شامل مادر و پدر و بطور متوسط ۱ تا ۳ فرزند می باشند. در بسیاری از خانواده ها بسیار معمول است که پدر و مادر، در حالیکه فرزندانشان در مدرسه یا  پیش دبستان هستند، هر دو بطور تمام وقت کار کنند. در ایالات متحده تعداد زیادی خانواده وجود دارد که در نتیجه طلاق یا ازدواج نکردن، شامل یکی از والدین و فرزندان می باشند. در اغلب خانواده ها، زمانیکه فرزندی به سن نوجوانی می رسد و از دبیرستان فارغ التحصیل می شود، خانه را ترک کرده و سبک زندگی مستقلی را در پیش میگیرد. بیشتر خانواده ها، صرف نظر از اینکه کجا قرار داشته باشند، همه با هم در جشن های خانوادگی مانند ازدواج، تجدید دیدار، جشن های تولد، روز شکرگزاری، کریسمس، و دیگر تعطیلات  شرکت می کنند. در ایالت متحده، والدین یک فرد بالغ توجهی به وابستگی ها یا اعضای خانواده نمیکنند. برخی از افراد چندین بار ازدواج میکنند و طلاق میگیرند و یا حتی فرزندانی غیرمشروع دارند. روابط برخی مواقع گیج کننده است. شنیدن عبارت هایی مانند “این خانم همسر پدرم است” (نیازی به مادر نیست)، “او دوست مادرم هست” یا “او پسر پدرم است”(نیازی به شوهر نیست) غیرمتعارف نیست.

وقت شناسی

بیشتر آمریکایی ها وقت شناس هستند و اغلب آنها سر وقت یا چند دقیقه زودتر سر قرار حاضر می شوند. اگرچه اغلب کارهای مدرن و پیشرفته به زمان رفت و آمد دقیق نیازمند نیستند، بیشتر مردم در اغلب کارها سر وقت حاضر شده و در شیفت کاری خود سخت کار میکنند. مرسوم است که اگر تاخیر غیر مترقبه وجود داشته باشد، فرد با برقراری تماس تلفنی، تاخیر خود را به بخشهای دیگر اطلاع داده و به محض برگزاری جلسه عذرخواهی میکند.

بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از افراد هندی ، سر وقت حاضر شدن در محیطهای ارتباطی غیرکاری را نمی پذیرند. اغلب آنها در مراسم های اجتماعی مانند مهمانی ها یا مراسم شام دیر می کنند.

رفتن به پیاده روی

رفتن به پیاده روی در میان آمریکایی ها بسیار محبوب است. مردم معمولا در صبح زود و بعد از شام به پیاده روی می روند. بسیاری از مردم به دلیل اینکه احساس می کنند بسیار مشغله دارند به پیاده روی نمی روند و تماشای تلویزیون و یا فعالیت های دیگر را ترجیح می دهند. برخی از افراد نیز برای دویدن (سریع یا آهسته) می روند. معمولا دویدن آهسته یا سریع، در پارک های عمومی، پیاده رو های مناطق مسکونی، و مسیرهای پیاده روی  انجام می شود. بسیاری از مردم رفتن به سالن های ژیمناستیک محلی را برای داشتن تناسب اندام ترجیح می دهند. رفتن به Gold’s Gym (سالن های ژیمناستیک زنجیره ای Gold که در مکان هایی غیر از ایالت متحده نیز شعبه دارند)  بسیار مورد علاقه مردم می باشد. تصور کنید شما نمیتوانید هرجایی که علاقه دارید راه بروید یا پیاده روی کنید. اگر شما در مکان نامناسبی (مانند بزرگراه) راه بروید، ممکن است پلیس شما را جریمه کند.

موضوعات اجتماعی 

مناسب نیست که به یکباره در خانه کسی حضور پیدا کنید. شما باید ابتدا به او تلفن بزنید و بپرسید که آیا آنها در روز و ساعت مشخصی منزل هستند یا خیر. اگر کسی گفت:”هر زمان خواستی بیا”، لطفا آنرا جدی نگیرید. اگر آن فرد واقعا بخواهد شما را ملاقات کند، یک روز و ساعت مشخص تعیین می کند. بازدید غیر مترقبه جز در مواقع ضروری مورد پسند نیست. حتی اگر شما در تاریخ و ساعت مشخصی دعوت شده اید، از روی ادب و احترام، بهتر است با میزبان تماس بگیرید و قبل از ترک منزل او را مطلع سازید تا آنها بتوانند زمان ورود شما را تخمین بزنند. در هند، مردم با یکدیگر دست می دهند یا شانه فرد مقابل را به نشانه دوستی لمس میکنند. هرگز اینکار را در ایالت متحده نکنید. اگر شما یک مرد هستید و دست مرد دیگری را در دست بگیرید یا بازوی خود را دور شانه او نگه دارید، ممکن است همجنس گرا در نظر گرفته شوید. همچنین جز در مواردی که شما رابطه صمیمی با فردی دارید، باید فاصله خود را حتی از افراد با جنس مخالف حفظ کنید. در محل کار، در مکان های عمومی و در خانه، مردم زمانیکه کنار هم می نشینند فاصله راحتی را با هم حفظ می کنند. آنها به نرمی و با صدای بلند صحبت می کنند. در بحث های عمومی، صدای شما نباید خیلی بلند باشند. رفتاری مشابه را در هنگام صحبت با تلفن دارند بنابراین شما هم مزاحم اطرافیان خود نشوید.

ملاقات های اجتماعی

بطورکلی، شما تنها زمانی از خانه فردی بازدید می کنید که دعوت شده باشید. این دعوت ممکن است یک ملاقات عمومی باشد یا برای صرف اسنک، نهار، شام یا برای مهمانی باشند. مرسوم است که برای صاحب خانه هدیه برده شود. البته نوع هدیه به موقعیت، و ارزش آن به نوع رابطه شما با میزبان بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است بلافاصله هدیه را باز کرده و قدردانی کنند اما برخی دیگر ممکن است بعدا آن را باز کنند. اگر شما برای شام دعوت شده اید، شاید بخواهید برای صرف نوشیدنی و یا گپ زدن زودتر برسید. بلافاصله پس از شام مهمانی را ترک نکنید، و برای گفتگوی بیشتر بمانید. اگر برای مهمانی دعوت شده اید، مرسوم هست که قبل از ترک مجلس میزبان را مطلع سازید.

اول دیگران

هر زمان شما از یک مکان عمومی دیدن می کنید این نشانه ادب است که در را برای افراد نزدیک به خود باز کنید و اجازه دهید ابتدا آنها عبور کنند. انجام این کار در مورد خانم ها اهمیت بیشتری دارد. افرادی که شما آنها را به این ترتیب، بر خود مقدم داشته اید معمولا می گویند:”متشکرم” و شما پاسخ می دهید: “خواهش می کنم”. البته اگر شما در صف خرید (در اداره پست، مغازه خواربار فروشی و …) یا درخواست برای چیزی، منتظر هستید، مجبور نیستید تا نوبت خود را به دیگران دهید. هر کس برای نوبت خود منتظر می ماند.

آخر هفته

اغلب مردم ۵ روز در هفته ( معمولا دو شنبه تا جمعه) کار می کنند. شنبه و یک شنبه تعطیلات آخر هفته محسوب می شوند. بیشتر مردم در طول هفته سخت کار می کنند و در تعطیلات آخر هفته به تفریح می پردازند. در تعطیلات آخر هفته،  انجام بیشتر فعالیت های اجتماعی، ورزش و یا گردشهای خارج شهر غیر کاری برنامه ریزی می شوند. بسیاری از افراد، آخر هفته را به انجام کارهای خانه اختصاص می دهند؛ کارهایی مانند شستن لباسها، تمیزکردن، تامین مایحتاج خانه و غیره. البته مردم بر طبق علاقه فردی خود، فعالیتهای دیگری همچون شنا، قایقرانی، بولینگ، پیاده روی یا اسکی را انجام میدهند. بسیاری از مردم در خانه یا تئاتر به دیدن فیلم میپردازند. ملیون ها آمریکایی یکشنبه خود را به تماشای مسابقات فوتبال( ۵ ماه  گذشته) می نشینند.

بطور کلی، در روش زندگی آمریکایی انتظار نمیرود که شما در طول تعطیلات آخر هفته کار کنید. البته، این مسئله به حرفه شخصی شما بستگی دارد. شما در تعطیلات آخر هفته با همکاران و یا مافوق خود به دلایل کاری تماس نمی گیرید مگر آنکه مسئله ضروری باشد و یا برقراری تماس تلفنی بخشی از کار شما باشد. اغلب جشنواره های آمریکایی در تعطیلات آخر هفته و یا دوشنبه ها برگزار می شوند. حتی جشنواره های هندی ،که به طور سنتی به این روش تنظیم نشده اند، در تعطیلات آخر هفته را برگزار می شوند. مردم Diwali، Holi و … را در آخر هفته جشن می گیرند. حتی جشنواره Navratri که به مدت نه شب پیوسته می باشد، در طی تعطیلات آخر سه هفته برگزار می شود.

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X