سه شهر آمریکا در لیست ۱۰ شهر برتر فناوری دنیا

سیاتل آمریکا

سه شهر آمریکا در لیست ۱۰ شهر برتر فناوری دنیا

خلیج سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا
این شهر شاخصی در نقشه فناوری جهان است. سیلیکون ولی ” Silicon Valley ” می‌تواند شهر مورد توجه علاقمندان فناوری باشد، چراکه میکروپردازشگرها و میکرورایانه ها نخستین بار در این شهر تولید شد.

خلیج سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا

ساکنان این شهر به اتوبوس‌هایی دسترسی دارند که به اینترنت متصل است و هنگامی که سوار این اتوبوس‌ها می شوند، می‌توانند از WiFi رایگان و نقشه‌های که صفحه‌های لمسی دارند، استفاده کنند. سیلیکون ولی که بزرگترین پروژه بی‌سیم تلقی می‌شود دربرگیرنده محدوده ۴۲ منطقه شهرداری و حدود ۴ هزار کیلومتر مربع در کالیفرنیا است. این شهر درنظر دارد برای ۴.۲ میلیون نفری که در آن زندگی می کند WiFi رایگان فراهم کند. این پروژه هدف ارائه اینترنت ۱ مگابایت در ثانیه سرعت رایگان را دارد که درحال حاضر با نظارت شرکت IBM و Cisco صورت می‌گیرد.

سیاتل، واشنگتن
وقتی پای پیشرفت‌های فناوری به میان می‌آید نمی‌توان از شهر سیاتل به عنوان یکی از شهرهای بزرگ آمریکا نام نبرد. تنها داشتن موزه‌های برتر علمی تخیلی در این شهر دستاورد فناوری محسوب نمی‌شود، بلکه کل شهر مقصد مطلوبی برای دوستداران فناوری و گجت‌ها محسوب می‌شود.

siatel

بیل گیتس مایکروسافت را از این شهر آغاز کرد و دفاتر آن را در سراسر شهر تأسیس کرد که به دنبال آن آمازون، تی موبایل راه خود را به صفحات سفید سیاتل باز کردند. محبوبیت شرکت‌های فناوری در دهه نود به قدری زیاد بود که موجب شد ۵۰ هزار نفر به این شهر مهاجرت کنند، از این رو، ساکنان شهر مشکلی برای یافتن یک شبکه بی‌سیم ندارند و این دسترسی در تمام رستوران‌ها و قهوه فروشی‌ها وجود دارد.
در تمام ساعات روز و شب سیاتل می‌توان آنلاین بود و این شهر یکی از شهرها مهم فناورانه در آمریکای شمالی توصیف شده است.
نیویورک
نیویورک به طور کامل به اینترنت WiFi متصل است و هزینه این اتصال رایگان است.
این شهر می‌تواند نقطه مناسبی برای علاقه‌مندان فناوری و یافتن مشاغل مورد نظرشان در عرصه فناوری باشد. نیویورک مقر شرکت‌های بین‌المللی فناوری اطلاعات است و شخصیت‌های مهمی در این عرصه در نیویورک به سر می‌برند.

veix-goodbye-new-york-color-1200

نرخ موفقیت فناوری در نیویورک به سرعت بالا می‌رود و نیازی به گفتن نیست که دانلود کردن فایل‌هایی با حجم بالا در این شهر تنها طی دقایقی صورت می‌گیرد.

نکته حائز اهمیت کالج‌ها و دانشگاه‌های مهم نیویورک در عرصه فناوری است که در آن میان می‌توان به موسسه فناوری نیویورک و کالج فناوری نیویورک اشاره کرد.

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X