گرین کارت چیست

گرین کارت چیست و هدف از برگزاری لاتاری چه می باشد؟

گرین کارت چیست؟

گرین کارت مجوز اقامت دائم در امریکاست که دارنده آن با در اختیار داشتن این کارت کلیه حقوق شهروندی ایالات متحده امریکا اعم از تحصیل، کار و زندگی را به دست می آورد. همچنین می تواند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.
گرین کارت به مانند ویزایی مادام العمر برای شما تلقی خواهد شد. به شما فرصت اقامت و کار دائمی در آمریکا خواهد داد. بعد از این که ۵ سال از اقامت شما در آمریکا گذشت، قادر خواهید بود برای دریافت شهروندی (Citizenship) آمریکا اقدام نمایید. در همان حین مانند هر فرد دیگر، میتوانید کار کنید، کودکان خود را به مدرسه بفرستید، خانه بخرید و هر آنچه که یک شهروند آمریکایی اجازه انجام آنرا خواهد داشت، به جز حق رای داشته باشید.

برنامه لاتاری گرین کارت چیست؟   


دولت آمریکا همه ساله از طریق قرعه کشی به ۵۰,۰۰۰ نفر از سراسر دنیا گرین کارت اعطا میکند.
در صورتی که در این قرعه کشی برنده شوید، میتوانید به همراه خانواده تان به طور دائمی در آمریکا اقامت داشته و کار کنید. لاتاری گرین کارت بهترین فرصت را در اختیار شما قرار میدهد تا به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید و زندگی کاملاً جدیدی را در آمریکا شروع کنید.

این قرعه کشی به واقع فرصتی باور نکردنی برای افرادیست که رویای مهاجرت به آمریکا را در سر می پرورانند، اما نمی توانند یا نمی خواهند درگیر کندی سرعت، هزینه زیاد، و فرایند نامطمئن مهاجرت شوند.

قرعه کشی تماماً توسط برنامه های کامپیوتری مخصوص اینکار و به صورت تصادفی انجام می گیرد. به طوری که هیچ گونه سهمیه بندی بین اتباع کشورهای شرکت کننده در نظر گرفته نمی شود.

نحوه تقسیم بندی ویزای لاتاری بین کشور ها

اگر بپرسید که به چه نسبت ویزای لاتاری بین متقاضیان و کشور ها تقسیم میشود باید بگوییم هر کشور حداکثر ۷% از کل سهمیه را میتواند دریافت کند و البته عموما هیچ کشوری به این حد نصاب نمیرسد. ایران یکی از کشور هایی است که تقریبا بیش از ۶% از این ویزا را دریافت میکند یعنی بیش از ۳۰۰۰ ویزای لاتاری در سال برای ایرانیان صادر میشود. البته بعد از ریاست جمهوری ترامپ این عدد کاهش داشته اما هنوز برترین روش مهاجرتی به حساب می آید.

مقایسه لاتاری با سایر روش های مهاجرتی

لاتاری گرین کارت آمریکا برترین و ارزان ترین و سریعتری روش مهاجرتی در تمام دنیا است. مدت زمان کلی پروسه از شروع ثبت تقاضا تا دریافت گرین کارت کمتر از دو سال است. هزینه های اداری  لاتاری تا رسیدن به گرین کارت کمتر از ۶۰۰ دلار برای هر نفر است. جزو معدود روش های دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم میشود. فرد برنده میتواند فرزندان زیر ۲۱ سال و همسرش را نیز با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت به خاک آمریکا برساند. شما در هیچ روش مهاجرتی برای هیچ کشوری شرایطی چنین آسان نمیتوانید بیابید. مثلا در کانادا برای دریافت PR یا اقامت دائم میتوانید یک کسب و کار ۴۰۰ هزار دلاری را بخرید و ویزای کار بگیرید، پس از آن اگر بعد از دو سال این کسب و کار موفق بود تبدیل به PR یا مقیم دائم خواهید شد. اما در لاتاری گرین کارت، برنده لاتاری از ابتدای ورودش یک مقیم قانونی ایالات متحده میباشد.

شرایط شرکت در قرعه کشی


شرایط قرعه کشی بسیار ساده است، فرد شرکت کننده جـدای از دارا بودن شرایط کلی اخذ ویزا همانند عدم عضویت در گروهای تروریستی، عدم ابتلا به بیمـاریهای خطـرناک واگیر دار مثل وبـا و… باید دارای شرایط زیر نیز باشند:

دارای تابعیت یکـی از کشـورهـای مجـاز (در اینجا ایران)
دارای مدرک دیپلم (یا معادل ۱۲ سال تحصیل کامل) یــا دو سـال سـابقـه کـار در طول ۵ سال گذشته
شرایط سنی
تا سن ۱۷ سالگی می بایست همراه والدین یا قیم قانونی شرکت کرد و از ۱۷ تا ۲۱ سالگی هم می توان به همراه والدین و هم به تنهایی شرکت کرد. (جهت کسب شانس مضاعف)
کسانی که زیر ۱۸ سالگی موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده اند می توانند در قرعه کشی به تنهایی شرکت کنند.
در زمان ثبت نام داشتن گذرنامه الزامی نمی باشد. (افراد بدون گذرنامه نیز امکان شرکت دارند.)


زمان ثبت نام رسمی برای شرکت در قرعه کشی


زمان ثبت نام رسمی در سایت اداره مهاجرت آمریکا (www.dvlottery.state.gov)  معمولاً ما بین ۱۱ مهر الی ۱۳ آبان هر سال به مدت یک ماه می باشد.
پس از اتمام مراحل ثبت نام، یک کد تاییدیه ثبت نام (Confirmation Number) به شما داده میشود که ملاک ثبت نام شما بوده و برای اطلاع از نتایج لاتاری از این کد استفاده خواهید کرد.

افزایش شانس در لاتاری

هر شخصی حق یک ثبت نام در این قرعه کشی را برای هر سال دارد. تنها راه افزایش شانس ثبت نام مجدد است اما در صورت ثبت نام مجدد یک شخص، شانس کاملا از بین میرود. پس توصیه میکنیم به هیچ وجه بیش از یک ثبت نام در هر سال انجام ندهید. یعنی هیچ راهی برای افزایش شانس وجود ندارد. البته متاهلین به دلیل اینکه هر شخص یک ثبت نام لاتاری میکنند و با ثبت نام لاتاری، یک شانس برای کل خانواده ساخته میشود، شانس دوبرابر دارند.

شرایط فعلی لاتاری و حکم ممنوعیت سفر ترامپ

پس از روی کار آمدن ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حکم ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان را صادر کرد، از زمان اعلام اولین حکم ممنوعیت تا سومین حکم ممنوعیت بسیاری از ایرانیان موفق به اخذ ویزا شده اند. قطعا پس از صدور این حکم، مسیر برای دریافت ویزا سخت تر شده اما هنوز امکان دریافت این ویزا وجود دارد.

زمان اعلام نتایج لاتاری گرین کارت


بعد از این که مراحل ثبت نام را با موفقیت سپری کردید و بعد از اتمام مهلت ثبت نام، دولت آمریکا تمامی مدارک ارسالی به سایت را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت احراز تمامی شرایط، آنها را برای شرکت قرعه کشی آماده خواهد کرد. قرعه کشی ۱ می هرسال صورت می گیرد.

زمانبندی مراحل برنامه لاتاری گرین کارت (از ثبت نام تا قبولی و دریافت ویزا)

شرح زمانبندی برنامه لاتاری

زمانبندی مراحل برنامه لاتاری گرین کارت (از ثبت نام تا قبولی و دریافت ویزا)

ثبت نام لاتاری : ۱ اکتبر تا ۲ نوامبر ( ۹ تا ۱۱ آبان ) به مدت ۱ ماه

چک نتایج لاتاری : ۱ می تا ۳۰ سپتامبر سال بعد در آن دوره (۱۱ اردیبهشت تا ۸ مهر سال بعد در آن دوره) به مدت ۱۶ ماه

ارسال دعوتنامه اولین دوره برای مصاحبه برای برندگان : اواسط آگوست (اواخر مرداد)

انجام اولین دور مصاحبه برندگان : اواسط اکتبر (اواخر مهر)

آخرین مهلت صدور ویزا : ۳۰ سپتامبر سال بعد در آن دوره (۸ مهر سال بعد در آن دوره )

نحوه اطلاع از قبولی


در زمان اعلام نتایج (اردیبهشت ماه) با مراجعه به آدرس www.dvlottery.state.gov/ESC و با استفاده از کد تاییدیه ثبت نام میتوانید از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوید.

پس از قبولی

در صورت قبولی و پس از دریافت نامه قبولی از سایت فوق و اطلاع از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه (سفارت آمریکا در آنکارا یا ابوظبی)، اکنون زمان تکمیل فرم های مربوط به اطلاعات فرد برنده شده و همراهان او تا دریافت ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دو فرم وجود دارند که شما باید هر دوی آنها را تکمیل نموده و برای کنسولگری کنتاکی ارسال کنید و بعد از آن منتظر دعوتنامه جهت دعوت به سفارت و انجام مصاحبه شوید.

پس از انجام مصاحبه، در صورت واجد شرایط بودن از نظر سفارت، معمولاً یک ویزای ۶ ماهه روی پاسپورت شما میخورد که میتوانید طی این مدت به آمریکا سفر کنید.

 

دریافت گرین کارت


با ارائه مدارک لازم و انجام مصاحبه، در صورت عدم بروز مشکل، ویزای شما در کشور محل سفارت روی گذرنامه تان تحویل شما داده میشود که اعتبار آن معمولاً ۶  ماه میباشد. پس از دریافت ویزا و سفر به آمریکا، ۱۵ روز تا یک ماه طول میکشد تا گرین کارتتان را دریافت کنید.
اقامت خوبی را در ایالات متحده برای شما آرزومندیم.

خدمات مرکز


با توسعه روز افزون تقاضا برای ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت آمریکا که همه ساله از طرف اداره مهاجرت این کشور جهت تعدیل تعداد مهاجران از کشورهای مختلف به این کشور انجام میشود، و همچنین حساسیت بیش از اندازه روند ثبت نام و شرایط قرعه کشی نسبت به اطلاعات موءخوذه در صحت و درستی این اطلاعات به زبان انگلیسی، بر آن شدیم تا با راه اندازی مرکز خدمات مشاوره فارسی زبان راهنمایی باشیم برای فارسی زبانان ایرانی (چه در ایران و چه در خارج از ایران) تا در صورت نیاز به شرکت در لاتاری، یا طی مراحل پس از قبولی، با وجود کارشناسان مسلط به مراحل این پروسه با اقدام از این طریق در صدد رفع اشکالات احتمالی و نتیجتاً ارتقاء شانس برنده شدن، و دریافت ویزا از هر گونه نگرانی آنها بکاهیم.

مزایای شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا از طریق مرکز ما

راهنمای کاملاً فارسی شرکت در قرعه کشی


با استفاده از اطلاعات کاملاً فارسی که در وب سایت این مرکز فراهم شده است، متقاضیان عزیز میتوانند با صرف اندک زمان ممکن، به تمامی اطلاعات مورد نظر خود در رابطه با نحوه ثبت نام و مدارک لازم جهت شرکت در قرعه کشی گرین کارت دست یابند.

دقت کامل به جزئیات

به شما اطمینان میدهیم که همه جزئیات مورد نیاز طبق  قوانین اداره مهاجرت آمریکا در فرم های ثبت نام سایت گنجانده شده و در صورتی که اطلاعات بیشتری مورد نیاز قرار گیرد، بلافاصله در جریان قرار خواهید گرفت. میلیون ها مورد ثبت نامی به علت مشکلات فنی کوچک در اطلاعات ارسالی شانس شرکت داده شدن در قرعه کشی را از دست می دهند. اجازه ندهید این مورد برای شما نیز رخ دهد.

ارائه مشاوره و بررسی مدارک


شما ابتدا فرم های مرتبط با شرایط خود را در وب سایت به صورت آنلاین تکمیل کرده و برای ما ارسال میکنید. بلافاصله بعد از دریافت اطلاعات، مدارک شما توسط کارشناس مربوطه بررسی شده و ایرادات احتمالی به آدرس ایمیلتان ارسال گردیده و از شما درخواست میشود نسبت به رفع آن اقدام نمایید.
این عمل به دفعات و تا حصول نتیجه نهایی تکرار میشود.

قابلیت انجام تغییرات در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضی در تمام طول ۳۶۵ روز سال


به علت این که سایت ما در تمامی روزهای سال به صورت فعال اقدام به ثبت نام و بررسی مدارک ارسالی از سوی متقاضیان می نماید، هر گونه تغییر در اطلاعات ارسالی تا پیش از انجام ثبت نام نهایی در سایت رسمی ثبت نام قرعه کشی گرین کارت آمریکا قابل انجام می باشد.

ثبت نام به موقع


شما نگران زمان ثبت نام در سیستم قرعه کشی نخواهید بود. مادامیکه شما از سرویس ثبت نام این سایت استفاده میکنید، به شما اطمینان میدهیم که ثبت نام شما سر وقت انجام خواهد گرفت.

پیگیری نتایج قرعه کشی و اطلاع به موقع به برندگان لاتاری


در زمان اعلام نتایج از طرف سایت اداره مهاجرت آمریکا، تمامی کاربرانی که اقدام به ثبت نام از طریق وب سایت ما کرده اند، با ارسال ایمیل و SMS از طرف مرکز از قبولی شان مطلع میشوند.

پیام بگذارید

سبد خرید (0 مورد)
X